Megállapodott a Volkswagennel a téglási cég

Más gyártóknak is szállítanak alkatrészeket.

LM
2014. 08. 15. 11:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harsányi József elmondta: a cégük által gyártott termékeket több prémium- és luxusmárkába – BMW, Audi, Mercedes-Benz, Volvo, Ferrari, Rolls-Royce – építették be. Most egy hosszú és időigényes folyamat eredményeként a Volkswagen AG-val is sikerült üzleti megállapodást kötni, és a további kapcsolatbővítést megalapozni – fűzte hozzá.

A VW AG a napokban auditálta a Hajdu Autotechnika Zrt. tevékenységét. Ennek eredményeként a vállalkozás „green” kategóriaminősítést ért el, aminek a birtokában szériaalkatrészek beszállítására jogosult – ismertette a részleteket a vezérigazgató-helyettes, megjegyezve: a szerződés alapján a cégük szerszámokat is tervez és készít a VW AG számára, amelyekkel az új, B8 típusú Passat személygépkocsik kipufogórendszeréhez fog alkatrészeket gyártani.

A projekt eredményeként a vállalkozás árbevétele jelentős, évi több tízmilliós nagyságrenddel fog nőni – tette hozzá Harsányi József, kiemelve, hogy idén árbevételük várhatóan meghaladja az ötmilliárd forintot.

A Hajdu-cégcsoport tagjaként 2005-ben alakult vállalkozás jelenleg 180 dolgozót foglalkoztat, ötödük felsőfokú végzettségű. Fontosnak tartják dolgozóik szakmai ismereteinek folyamatos bővítését: idén a Társadalmi megújulás operatív program (Támop) keretében 10 millió forint európai uniós támogatást nyertek, amiből autóipari minőségtechnikai oktatásokat és szervezeti kultúrafejlesztő tréningeket szerveznek dolgozóiknak – jelezte Harsányi József.

Elmondta azt is, hogy az első fél évben az üzletág – a tavaly őszi profilbővítéssel, a haszongépjármű-iparági érdekeltség és a szerszámüzemi fejlesztés eredményeként – 51 százalékkal növelte exportját, árbevételük 20 százalékkal, adózás előtti eredményük pedig 18 százalékkal magasabb, mint 2013 hasonló időszakában.

A cég dinamikus fejlődését segítette a vállalkozás vezetőinek stratégiai tervezése, a vállalat rugalmassága, amivel a recesszió alatt is új piacokat hódított meg. A válság hatására ugyanis az értékesítés a gépjárműipar alsó szegmensében esett vissza, a felső- és luxuskategóriás gépkocsik eladása kis mértékben nőtt. A Hajdu Autotechnika Zrt. pedig elsősorban a felső- és prémiumkategóriás márkákban érdekelt – mondta el az MTI-nek Harsányi József.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.