Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a gumiabroncsgyártó rámutatott: tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik, és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverékből készül, mint a nyári gumi – fejti ki a cég a közleményben, hozzátéve: a téli gumiabroncson több tapadóél található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.
Egy átlagos, évi tízezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, hogy nem az évszaknak megfelelő gumival jár – írta a Goodyear.
A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is – figyelmeztet a közleményben a társaság. A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten óránként 100 kilométeres sebességről fékezve. A vizes úton való megcsúszás esélye is nő téli gumi használata esetén, mivel a bordázata nem vezeti el megfelelően a vizet – teszik hozzá.
A gyártó a nyár közepén végzett több mint kétezer autósra kiterjedő kutatást Budapesten, Győrben és Debrecenben arról, hogy hányan járnak nyáron is téli gumival, illetve hányan cserélték le abroncsaikat nyárira.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!