Súlyos bírság jár, ha többet vezetnek, mint szabad

Egy szabálysértés elkövetésekor nincs gond a bírság kiszabásával, hiszen a táblázatban ott van az összeg és az alany.

NT
2014. 08. 16. 9:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány egy hónapja módosította a közúti áru- és személyszállítással kapcsolatos bírságolásról szóló, eredetileg 2009-ben született rendeletét. A hétfőtől hatályba lépő módosítás az akkortól elkövetett szabálysértésekre vonatkozik.

A rendelet 13 mellékletben sorolja fel a szabályszegéseket, melléjük téve, hogy azokért mekkora bírság fizetendő, és hogy a fuvarozó cég, vagy pedig a járművezető állja a számlát. Így például van melléklet az engedély nélküli fuvarozásra, az engedély nélküli személyszállításra, a vezetési idő túllépésére, vagy éppen a tachográf hiányára, hibájára, illetve manipulálására. A mellékletek táblázataiban felváltva szerepelnek bírságolandóként a cégek, illetve a járművezetők.

Egy szabálysértés elkövetésekor nincs is gond a bírság kiszabásával, hiszen a táblázatban ott van az összeg és az alany. Más a helyzet, ha egyszerre több szabálysértést észlel a hatóság, ekkor ugyanis nem az egyes tételek összege lesz a végső bírság, hanem létezik egy bírságplafon. Emellett szét kell választani a bírságolandókat is, cégekre, illetve járművezetőkre.

Jelenleg ezt úgy szabályozza a rendelet, hogy két csoportba osztja a vétkeket, és a súlyosabb csoportnál 1 millió, míg az enyhébbnél 600 ezer forint a bírság felső határa. Ez azonban csak a cégekre vonatkozik, ha a járművezető a ludas – a bírságra kötelezett –, akkor 400 ezer, illetve 250 ezer forint a felső határ.

Ez az összeg elég hamar össze tud jönni, hiszen például a súlyosabb csoportból a napi 9 órás vezetési idő 1,5 órás túllépése már 300 ezer forintos bírsággal jár, de az 56 órás heti vezetési idő 9 órával való túllépése újra csak ekkora bírságot von maga után. Mindkét esetben közösen fizet a fuvarozó és a járművezető.

Az új szabály megszünteti a szabálysértések miatti különbségtételt, mindössze a cégre, illetve járművezetőre történő szétválasztás marad. Az egyes bírságtételeket – mindkét esetben – összesíteni kell. A cégeknél az összeg nem haladhatja meg a legsúlyosabb bírság háromszorosát, a járművezetőknél pedig a másfélszeresét, a felső korlát a cégeknél a 2,2 millió, a járművezetőknél 800 ezer forint.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.