Népszerűsítenék a lányok körében az informatikus szakmát

Egész napos konferenciát és interaktív műhelybeszélgetést rendeznek Salgótarjánban.

MA
2015. 04. 23. 15:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta: a kerekasztal-beszélgetésen létrejövő vitaanyagot átnyújtják a vállalati, kormányzati és akadémiai szféra vezetőinek, ezzel akarnak segíteni abban, mely pontokra érdemes figyelni infokommunikációs pályázatok kiírásánál, illetve bármilyen ágazati ösztönzőrendszer megfogalmazásánál.

Pölöskei Gáborné, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) a köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára üdvözölte a kezdeményezést, különös tekintettel arra, hogy a 2014-es statisztikák szerint rendkívül kevés, 2385 diák végzett informatikai képzési területen, amelyből csupán 316 tanuló volt nő.

Hozzátette: a kormány megteremtette azt a lehetőséget, hogy az informatika mint kulcskompetencia már a hatodik évfolyamosoknál – szabadidő terhére a negyedik évfolyamon is – megjelenjen az alaptantervben, ugyanakkor mindenképpen szükséges a módszertani szemléletváltás és a tanári továbbképzési csomag fejlesztése.

A helyettes államtitkár úgy vélte, a gazdasági fejlődéshez elengedhetetlen a digitális kompetencia növelése, ehhez pedig a gyerekek infokommunikáció iránti érdeklődésének felkeltése, amely a modern technológiával könnyebben elérhető.

Bódi Gábor, a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) elnöke egy 2013 végén készült uniós felmérést ismertetett, amely alapján az Európai Unióban a nők mindössze 0,4 százaléka dolgozik az infokommunikációs szektorban. A tanulmány szerint ennek oka főként a kialakult női sztereotípiák, mint például az önbizalomhiány, vagy a tárgyalási képesség hiánya.

Az elnök úgy véli, hogy az adatok azért is megdöbbentőek, mert a jelentés rámutatott, hogy azon szervezetek esetében, amelyek több női vezetővel rendelkeznek, a tőkearányos jövedelmezőség 35 százalékkal, a részvényhozam pedig 34 százalékkal magasabb, mint más hasonló szervezeteknél.

Az eseményen Bánhegyi Zsófia, a T-Systems Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatója és Horváth Krisztina, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója többek között olyan eszközöket – így például gyakorlati és tájékoztató programokat – mutatott be, amelyek a lányokat arra ösztönzik, hogy jobban érdeklődjenek az infokommunikációs szektor iránt.

A felső vezetők szerint a nőket motiválhatja például az atipikus foglalkoztatási forma népszerűsítése és a bababarát irodák kialakítása is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.