A KMSZ attól tart, hogy megszűnnek az autóbuszos közlekedési társaságok, miután információik szerint az egyik lehetséges változat, hogy a Volán-cégeket beolvasztják a MÁV–Startba – olvasható az Országgyűlés elnökének írt levelükben.
Az érdekvédők szerint a tervezett integráció a MÁV „nehézkes, túlméretezett” struktúrája miatt működésképtelenséghez vezethet.
A kormányzati szándékkal ellentétes megoldást kínálna a MÁV-ba történő beolvasztás.
Ezeken a vonalakon a várható veszteségek miatt egyetlen alvállalkozó sem vállalná a szolgáltatást, a lakosság és a helyi önkormányzatok pedig ragaszkodnak a Volán-cégekhez.
A Volán 18 ezer embert foglalkoztat és 5500 gépjárműből álló flottát működtet. A zsáktelepüléseket és az aprófalvakat a Volán-járatok kötötték – és kötik – össze a nagyobb településekkel – idézte fel a szövetség.
Közleményükben kitértek arra is, hogy a vasúttársaság stratégiai szerepével egyetértenek, a „hatékony, színvonalas MÁV-ra nagy szükség van”, ugyanakkor a vidéki lakosság életminőségéhez tartozó utazási feltételeket, lehetőségeket az autóbuszos közlekedési társaság tudja biztosítani. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a közlekedési alrendszerek közül – a BKV-hoz és a MÁV-csoporthoz képest – a Volán-portfólió aránytalanul alulfinanszírozott.
A közösségi közlekedést folyamatos átszervezések, a források rendszeres „visszavágása”, a járműpark fejlesztésének visszafogása mellett kell biztosítaniuk, ezért azt kérik az Országgyűlés elnökétől, hogy támogassa a Volán-cégek működését, hogy minél hatékonyabban és színvonalasabban tudják ellátni a vidéki emberek számára a szolgáltatást.
Mint arról korábban hírt adtunk, a Volán-társaságok megszüntetése mellett a busztársaságok MÁV-val való integrációját, valamint a jelenlegi struktúra megtartását szorgalmazó javaslatok is a kormány asztalán hevernek. A Magyar Nemzet birtokába jutott információk szerint a kabinet célja az, hogy a közösségi közlekedést teljes mértékben összehangolja, beleértve a menetrendet, a jegyértékesítést, az utastájékoztatást és a tarifákat is.
Mint írtuk, a MÁV vehetné át a távolsági buszközlekedést, de többféle koncepció fekszik az asztalon, és döntés még nem született. A Volán sorsát nagyban meghatározó egyik tervezet a Volánok integrálásával szüntetné meg a közúti és vasúti közösségi közlekedés párhuzamosságait úgy, hogy lehetőség szerint utóbbi részesüljön előnyben. A témával kapcsolatban bővebben ide kattintva tájékozódhat.