Házelnöki támogatást kérnek a Volán működéséhez

Az érdekvédők szerint a tervezett integráció a MÁV struktúrája miatt működésképtelenséghez vezethet.

MTI
2015. 07. 16. 19:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KMSZ attól tart, hogy megszűnnek az autóbuszos közlekedési társaságok, miután információik szerint az egyik lehetséges változat, hogy a Volán-cégeket beolvasztják a MÁV–Startba – olvasható az Országgyűlés elnökének írt levelükben.

Az érdekvédők szerint a tervezett integráció a MÁV „nehézkes, túlméretezett” struktúrája miatt működésképtelenséghez vezethet.

A kormányzati szándékkal ellentétes megoldást kínálna a MÁV-ba történő beolvasztás.

Ezeken a vonalakon a várható veszteségek miatt egyetlen alvállalkozó sem vállalná a szolgáltatást, a lakosság és a helyi önkormányzatok pedig ragaszkodnak a Volán-cégekhez.

A Volán 18 ezer embert foglalkoztat és 5500 gépjárműből álló flottát működtet. A zsáktelepüléseket és az aprófalvakat a Volán-járatok kötötték – és kötik – össze a nagyobb településekkel – idézte fel a szövetség.

Közleményükben kitértek arra is, hogy a vasúttársaság stratégiai szerepével egyetértenek, a „hatékony, színvonalas MÁV-ra nagy szükség van”, ugyanakkor a vidéki lakosság életminőségéhez tartozó utazási feltételeket, lehetőségeket az autóbuszos közlekedési társaság tudja biztosítani. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a közlekedési alrendszerek közül – a BKV-hoz és a MÁV-csoporthoz képest – a Volán-portfólió aránytalanul alulfinanszírozott.

A közösségi közlekedést folyamatos átszervezések, a források rendszeres „visszavágása”, a járműpark fejlesztésének visszafogása mellett kell biztosítaniuk, ezért azt kérik az Országgyűlés elnökétől, hogy támogassa a Volán-cégek működését, hogy minél hatékonyabban és színvonalasabban tudják ellátni a vidéki emberek számára a szolgáltatást.

Mint arról korábban hírt adtunk, a Volán-társaságok megszüntetése mellett a busztársaságok MÁV-val való integrációját, valamint a jelenlegi struktúra megtartását szorgalmazó javaslatok is a kormány asztalán hevernek. A Magyar Nemzet birtokába jutott információk szerint a kabinet célja az, hogy a közösségi közlekedést teljes mértékben összehangolja, beleértve a menetrendet, a jegyértékesítést, az utastájékoztatást és a tarifákat is.

 

Mint írtuk, a MÁV vehetné át a távolsági buszközlekedést, de többféle koncepció fekszik az asztalon, és döntés még nem született. A Volán sorsát nagyban meghatározó egyik tervezet a Volánok integrálásával szüntetné meg a közúti és vasúti közösségi közlekedés párhuzamosságait úgy, hogy lehetőség szerint utóbbi részesüljön előnyben. A témával kapcsolatban bővebben ide kattintva tájékozódhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.