A logisztika lesz gazdaságunk egyik motorja?

2014 és 2020 között a meglévő hazai források mellett az uniós támogatásokból is jut fejlesztésekre.

MTI
2015. 09. 30. 20:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzetgazdasági miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei település határában lévő komplexum avatásán úgy fogalmazott: a szállítási és raktározási szektor foglalkoztatja a munkavállalók öt százalékát, az ágazat csaknem 500 milliárd forint adót fizet, a bruttó hazai termékhez való hozzájárulása pedig hat százalék.

Szólt arról, hogy ez az arány a fejlett európai országokban 10-12 százalék között mozog, éppen ezért a logisztikában „van még lehetőség”, a mostani hat százalékról akár 8-10-12 százalékra lehet feltornázni ezt az arányt.

Mint mondta: 2014 és 2020 között a meglévő hazai források mellett az uniós támogatásokból is jut logisztikai fejlesztésekre.

A kormány a logisztikában rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében javítani kívánja a nemzetközi fuvarozásban részt vevő vállalkozások versenyképességét, ezért kötött megállapodást a fuvarozók egyesületével, hogy hozzájárul hatezer leendő kamionsofőr képzéséhez – emlékeztetett Varga Mihály, hozzátéve: erre a programra 21 ezren jelentkeztek.

Ha ez a program eredményes lesz, akkor azt folytatni kell – szögezte le, megjegyezve: a szakképzettség megszerzése támogatásával csökkenteni kívánják a meglévő munkaerőhiányt, mérsékelik az adminisztrációs terheket, hangsúlyt helyeznek az infrastrukturális fejlesztésekre és csökkentik a közlekedés környezetterhelő hatásait.

A nemzetgazdasági miniszter hangoztatta: a magyar gazdaságban van növekedési lehetőség, potenciál, és a magyar vállalkozókban megvan az az ambíció, hogy ilyen és ehhez hasonló fejlesztéseket megvalósítsanak – utalt a szikszói beruházásra.

Az 1 milliárd 120 millió forintba került hatezer négyzetméter alapterületű csarnok beruházáshoz – a cégcsoporthoz tartozó – Üvegszikla Kft. az Új Széchenyi Terv Gazdasági Operatív Program keretében mintegy 390 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert.

A több mint kétszáz embert foglalkoztató magyar magánszemélyek tulajdonában lévő Hell az elmúlt öt évben mintegy 15 milliárd forint értékű beruházást valósított meg Szikszón. A cég a 2014-es üzleti évet 12,8 milliárd forint nettó árbevétel mellett 560 millió forint eredménnyel zárta, és különböző jogcímeken 2,3 milliárd forintot fizetett adóként.

Az új csarnoképület átadása azt is jelenti, hogy a társaság újabb ötven embernek ad munkát, a tervek szerint pedig a későbbiekben további – mintegy 30 milliárd forintra tehető – fejlesztésekkel és beruházásokkal további 300 dolgozót alkalmazhatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.