A cég azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy az autómárka mely típusairól van szó pontosan, és hol kerültek forgalomba az eladott járművek.
A La Vanguardia katalán országos napilap ágazati forrásokra hivatkozva azt írta: az Ibiza, az Altea, az Alhambra és a León modellek érintettek.
A Seat a múlt csütörtökön ismerte el, hogy 2009 óta eladott típusai közül többet azzal az EA189-es dízelmotorral szereltek fel, amelyet az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala szerint manipuláltak, méghozzá úgy, hogy olyan szoftvert telepített a járművekbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A Seat tájékoztatása szerint a motorokat az anyavállalattól kapták, és a barcelonai üzemben kerültek bele az autókba.
A botrány miatt Spanyolországban több mint 3300 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen típusú jármű forgalmazását függesztették fel. Az országban a legkedveltebb autómárka a Volkswagen, amelyet a Seat követ a sorban. A Seat tavaly 378 ezer autót értékesített Spanyolországban, az elmúlt hat évben összesen 2 milliót.
A spanyol ipari minisztérium munkacsoportot állított fel, és további információkat kért a VW-től arról, hogy a spanyol autóipart milyen mértékben érinti a botrány. A német cég jelentős beruházó is Spanyolországban, két nagy autógyára, a barcelonai és a pamplonai összesen 16 ezer embernek ad munkát.
Az egyik nagy londoni adósságpiaci adatszolgáltató, a Markit keddi helyzetértékelése szerint a piaci hangulat – amelyet már korábban elrontottak a kínai gazdaságból érkező kedvezőtlen hírek – még sokkal komorabbá vált a VW egyre kiterjedtebb csalási botrányának kirobbanása óta. A ház által a 125 legnagyobb európai vállalat törlesztésleállási kockázatának piaci biztosítási cseretranzakcióiból (credit default swaps – cds) képzett iTraxx Europe Main CDS nevű index, amely a görög válság legutóbbi mélypontján 81 bázispontig emelkedett, most 84 bázispont környékén jár, ami másfél éves csúcs.