Az ügyészség hétfőn közölte, hogy csalás vádjával nyomoznak. Azt igyekeznek kideríteni, ki a felelős azért, hogy az emissziós értékek meghamisítására képes szoftverrel ellátott autók forgalomba kerülhettek.A német törvények alapján bárki nyújthat be büntetőfeljelentést az ügyészségen, amelynek aztán kötelessége vizsgálatot indítani, majd eldönteni, elégségesek a bizonyítékok ahhoz, hogy hivatalos nyomozás induljon. A Volkswagen-ügyben a braunschweigi ügyészség tucatnyi feljelentést kapott, ideértve az autógyártó vállalatét is – közölte Julia Meyer, az ügyészség szóvivője.Braunschweig a második legnagyobb alsó-szászországi város, nem messze hozzá található a Volkswagen székhelye, Wolfsburg.Martin Winterkorn 2007 óta töltötte be a vezérigazgatói tisztséget, amelyről szeptember 23-án mondott le. Pénteken megválasztott utódja, Matthias Müller, az Audi vezérigazgatója első beszédében a legfontosabb feladatának nevezte a Volkswagen iránti bizalom visszaszerzését, és azt ígérte, hogy vezetésével a Volkswagen minden tőle telhetőt megtesz a legszigorúbb megfelelési szabványok kidolgozására és bevezetésére.Névtelenül nyilatkozó források hétfőn megerősítették, hogy a Volkswagen felfüggesztette luxusmárkái, az Audi és a Porsche kutatás-fejlesztésért felelős vezetőit, Ulrich Hackenberget és Wolfgang Hatzot.A német közlekedési minisztérium szóvivője hétfőn megismételte, hogy az Egyesült Államokban kipattant botrány előtt a berlini kormánynak nem volt tudomása a csalásról. Egyúttal megerősítette azt a lapértesülést, miszerint a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) október 7-ig adott időt a Volkswagennek, hogy felvázolja, miként szándékozik megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a botrányban érintett dízelmotorja esetében.A Volkswagen-konszernhez tartozó márkák élén több személycserét is végrehajtanak a következő hetekben.A konszern márkáit Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria hétfőn kiadott közleményéből kiderül, hogy a VW személyautó-üzletágának értékesítésért, marketingért és vevőszolgálatért felelős elnökhelyettesévé Jürgen Stackmannt nevezik ki, aki jelenleg a Seat igazgatótanácsának elnöke.Stackmann helyét Luca de Meo veszi át, aki az Audi AG értékesítésért, marketingért és utóértékesítésért felelős ügyvezető elnökhelyettese.A Volkswagen AG felügyelőbizottsága új igazgatási szervezetet határozott meg a csoport és a márkák, valamint az észak-amerikai régió számára – a pénteki ülés döntéseiről a konszern márkáinak magyarországi forgalmazója, a Porshe Hungaria tájékoztatta az MTI-t hétfőn.„Az új struktúra erősíti a márkákat és a régiókat, a szükséges teret megadja a konszern igazgatósága számára a stratégia és a vállalatirányítás körében, illetve kiemelt hangsúlyt fektet a jövőbeli fókusztémák célzott továbbfejlesztésére” – idézik a közleményben Berthold Hubert, a felügyelőbizottság megbízott elnökét.A felügyelőbizottság döntése szerint újraszervezik a konszern tevékenységeit Észak-Amerikában. Az Amerikai Egyesült Államok, Mexikó és Kanada piacait az új észak-amerikai régióba fogják össze. A Volkswagen Group of America elnöke és ügyvezető igazgatója Michael Horn marad.A Skoda márka új vezérigazgatója a Porsche AG igazgatóságának értékesítési és marketing területért felelős tagja, Bernhard Maier lesz. A jelenlegi vezérigazgató, Winfried Vahland a Volkswagen-csoport újonnan létrehozott észak-amerikai régiójának vezetését fogja átvenni. Az új csúcsvezetők várhatóan 2015. november elsejétől töltik be tisztségüket.Oliver Blume termelési igazgató veszi át a Porsche AG vezérigazgatói posztját a Volkswagen élére átigazoló Matthias Müllertől – közölte a dpa német hírügynökség a vállalat belső köreiből származó értesülésekre hivatkozva.A Porsche AG felügyelőbizottsága még a héten összeül a vezetői kinevezés megvitatására. A dpa értesülése szerint Oliver Blume az egyetlen jelölt a posztra, és a felügyelőbizottság köreiben nem kell ellenvetésre számítani.A 48 éves Oliver Blume két évtizede dolgozik a Volkswagen konszernnél és 2013 óta a Porsche autógyárnál.A Volkswagen olaszországi kereskedelmi pontjai hétfőtől felfüggesztették a német autógyár összes olyan márkájának értékesítését, amelyek a feltehetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő dízel motorral rendelkeznek.A felfüggesztést a német autógyár itáliai igazgatósága rendelte el a VW olaszországi üzleteibe küldött körlevéllel.A VW-márkákat értékesítő autókereskedők a sajtóban panaszolták el, hogy üzleteik a dízelbotrány kirobbanása óta üresek.Az olasz kereskedelmi minisztérium adatai szerint a károsanyag-kibocsátás értékeit manipuláló szoftver mintegy egymillió VW-járművet érinthet Olaszországban. Ennyit adtak el az érintett márkákból 2008 óta.A Corriere della Sera olasz napilap hétfői száma szerint a felfüggesztett autók között lehetnek azok is, amelyeket a VW-csoport az olasz rendőrségnek és csendőrségnek kezdett el szállítani. A német autógyár májusban nyerte el az olasz rendfenntartó erők közbeszerzési pályázatát, amelynek értelmében a következő három évben mintegy négyezer gépkocsival látta volna el az olasz rendőrséget és csendőrséget.Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.Kínában, ahol nagyon kevés a gázolajjal működő jármű, mindössze kétezer körül lehet a botrányban érintett autók száma, főleg az importból származó, négykerék-meghajtású Tiguan márkájú városi terepjárók jöhetnek szóba. A Volkswagen kínai vegyes vállalatai által gyártott autókba egyáltalán nem telepítették a csalásra lehetőséget teremtő szoftvert. Az utóbbi 12 hónap alatt Kínában eladott autóknak csak 0,4 százaléka volt dízeles.Varga Mihály szavai szerint a kormány már a múlt héten elkezdte az egyeztetést a dízelbotrány kapcsán. Egyelőre nem látszik az ügy hatása, de a nemzetgazdasági miniszter szerint az európai autóvásárlások visszafogása „a magyar gazdaság teljesítményének 0,3-0,6 százalékára is hathat”.A tárcavezető hétfőn az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés aláírása után újságíróknak elmondta: meg kell várni az ügy mélyebb, nemzetközi hatásait, illetve azt, hogy milyen hatással lesznek a Volkswagen-csoportra. „Egyelőre várunk, mert nem tudjuk, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, a fizetendő kártérítés összege, és az mennyiben érinti a VW-csoportot. Eddig érzelmi hatást tapasztalunk, a dízelgyártással foglakozó cégek megijedtek, kivárnak, nekünk is meg kell várni, mik lesznek a következő hetekben az ügynek, a vizsgálatnak az eredményei” – mondta Varga Mihály.A nemzetgazdasági miniszter megemlítette, hogy az ügy Magyarországot is érinti, mert hazánkban komoly szerepe van az autógyártásnak, amely az ipari termelés 20-22 százalékát adja, és a magyar export több mint 10 százalékát biztosítja. Hozzátette: ezért is helyesnek bizonyult az, hogy a magyar kormány felismerte, diverzifikálni kell a gazdaságot, és olyan iparágakra is nagy hangsúlyt kell helyezni, mint például a gyógyszergyártás, az informatika és vagy a feldolgozóipar, mert ezzel csökkenteni lehet az autógyártás súlyát.
Most kiderül, hogy káros vagy egészséges étel a szalonna