A Funke-médiacsoporthoz tartozó újságokban szerdán közölt nyilatkozatában Wolfram Herrle ingolstadti főügyész elmondta: vizsgálják a rendelkezésükre álló tényeket, hogy eldöntsék, indítanak-e hivatalos vizsgálatot az autógyár ellen.Az Audi székhelye a dél-németországi Ingolstadtban található. A károsanyag-kibocsátási botrányban 2,1 millió Audi érintett, köztük az A1, az A3, az A4, az A5, a TT, a Q3 és a Q5 modell.A braunschweigi ügyészség már hétfőn büntetőeljárást indított Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport volt vezérigazgatója ellen, miután a konszern elismerte, hogy csalt bizonyos dízelüzemű járművei esetén a károsanyag-kibocsátási teszteknél.A Volkswagen ellen több országban vizsgálat indult. Az Egyesült Államok és Spanyolország után Dél-Koreában is pert indítottak autótulajdonosok az autógyártó ellen az emissziós trükközés miatt. Dél-Koreában két Volkswagen tulajdonosa támadta meg bíróságon a gyártót csalás vádjával. Azt követelik, hogy a bíróság érvénytelenítse az autók adásvételi szerződését, a VW pedig térítse vissza az autók kamatokkal megnövelt vételárát. A panaszosokat képviselő ügyvédi iroda jelezte, hogy több mint száz megkeresést kapott, és a jövő héten újabb kereseteket nyújt be.Az Egyesült Államok közigazgatási egységei közül elsőként a texasi Harris megye beperelte a Volkswagent, légszennyezés miatt 100 millió dolláros kártérítést követel tőle. A négymilliós megye útjain mintegy hatezer dízelüzemű Volkswagen-gyártmány közlekedik. A megyei ügyészségi hivatal kedden jelezte, hogy készek együttműködni más szövetségi államok és megyék kormányzataival. Eric Schneiderman, New York állam főügyésze már a múlt héten közölte, hogy szövetséget akar létrehozni a többi állammal a közös fellépés érdekében.Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy tizenegymillió, EA189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem. A legtöbb autógyártó tároló katalizátor (lnt) vagy szelektív katalizátor (scr) alkalmazásával éri el, hogy csökkentse járművei nitrogén-oxid-kibocsátását. Az európainál is szigorúbb amerikai szabványok betartásához a két technológia együttes alkalmazására van szükség. Egy német intézet, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) adatai szerint e kifinomultabb technológia autónként 400 euró pluszköltséget jelent, azaz a 10,8 millió autót alapul véve a VW 4,3 milliárd eurót takarított meg. Az pedig mindössze 200 millió eurós költséggel járt volna, ha csak az Egyesült Államokban eladott autóit szerelte volna a Volkswagen a költségesebb katalizátoros rendszerrel.Elemzők számítása szerint botrány kirobbanása legalább 10 milliárd eurójába fog kerülni a gyártónak.A legfrissebb adatok szerint Portugáliában 94 400 autót (53 761 Volkswagent, 31 839 Audit és 8800 Skodát) érint a botrány. Csehországban 148 ezer jármű (101 ezer Skoda, 38 ezer Volkswagen, 7000 Audi és 1800 Seat), Nagy-Britanniában pedig mintegy 1,2 millió autó esetében kell megoldani a problémát.
Három gyümölcs, amely segíthet a nyugodt alvásban