Nagyszabású akciótervet dolgozott ki a VW-csoport

A technikai megoldásokról október folyamán tájékoztatják az illetékes hatóságokat.

MTI
2015. 09. 29. 16:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Matthias Müller, a német autógyártó csoport vezérigazgatója hétfő este zártkörű tanácskozáson tájékoztatta a vállalat mintegy ezer felső vezetőjét. A csoport által kedden kiadott közlemény szerint Müller elmondta, hogy a hét végén nagy szabású akciótervet dolgozott ki a válság kezelésére felállított munkacsoport.„Október folyamán tájékoztatjuk az illetékes hatóságok a technikai megoldásokról” – mondta Müller, hozzátéve: az érintett ügyfeleket napokon belül informálják arról, hogy járműveiket rövidesen kijavítják, a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozzák az előírásokkal. Szakértők becslése szerint a visszahívás költsége elérheti a 6,5 milliárd eurót.Müller a vállalati vezetők tanácskozásán úgy fogalmazott, hogy hosszú út és rengeteg munka vár a társaságra, csak lépésekben tudnak haladni, és lesznek megtorpanások is. Hangsúlyozta, hogy a konszern struktúrájának múlt héten jóváhagyott átalakítását egy új kezdet esélyének tekinti, az első lépésnek és az alapnak a korszerűsítés útján.Leszögezte, hogy az erősen költséges és alacsony jövedelmezőségű Volkswagen-gyártó részleg nagyobb autonómiát kap, hasonlót a prémiummárkákat – Audit, Porschét – gyártó divíziók függetlenségéhez.A vezérigazgató jelezte azt is, hogy az emissziós csalásra lehetőséget adó szoftvert az EA189 típusú motorral működő mintegy 11 millió járműnek csak egy részében aktiválták.A VW korábban annyit közölt, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban 5 millió Volkswagen, 2,1 millió Audi, 1,2 millió Skoda és 700 ezer Seat személyautó, valamint 1,8 millió haszongépjármű lehet érintett.Ha mégis 11 millió autót kell kijavítani, az az egy vállalat által gyártott járműveket tekintve a történelem legnagyobb visszahívásai közé fog tartozni. Hasonló mértékű visszahívást hajtott végre a Toyota, amely 2009–10-ben több mint 10 millió autót rendelt vissza javításra gyorsulási problémák miatt. Ez azonban még mindig eltörpül a hibás Takata légzsákok miatt visszahívott autók számához képest: 2008 óta több mint 53 millió gépkocsit rendeltek vissza a Takata légzsákok kicserélésére.Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem.A német Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) október 7-éig adott időt a VW-nek, hogy vázolja fel, miként szándékozik megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a botrányban érintett dízelmotorja esetében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.