A Volkswagen brit részlege szerdán közölte: adatai szerint a VW vagy valamelyik érdekeltsége által Nagy-Britanniában eladott dízelüzemű járművek közül 1,19 millióba szerelték be azt a szoftvert, amely laboratóriumi körülmények között a napi használatnál jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket jelez. A cég szerint a brit utakon futó VW személy- és haszonjárművek mellett a dízelmotorral szerelt Audi-, Seat- és Skoda-modellek is érintettek.Az Egyesült Államokban – amelynek hatóságai a csalást leleplezték – félmillió ilyen járművet adott el a német vállalat.Általános az a londoni elemzői vélemény, hogy a Volkswagennek valószínűleg hosszú távú károkat okoz az ügy.Közel egymillió olyan dízelmotoros gépjárművet adtak el az elmúlt években Franciaországban, amely a feltehetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motorral rendelkezik – közölte szerdán a Volkswagen franciaországi leányvállalata. A 948 064 érintett gépjármű közül 574 259 Volkswagen, 189 322 Audi, 66 572 Skoda és 93 388 Seat személyautó, valamint 24 523 Volkswagen haszongépjármű. A Volkswagen France közleményében nem ismertette, hogy ezeket a járműveket mikor adták el pontosan.A legnagyobb európai autógyártó korábban annyit ismert el, hogy mintegy tizenegymillió, EA189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem. A vállalat azt is jelezte, hogy az érintett ügyfeleket napokon belül tájékoztatják arról, hogy járműveiket rövidesen kijavítják, a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozzák az előírásokkal.A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól azt az autónként 1000 eurós összeget (313 ezer forint), amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatta – ismertette a spanyol sajtó szerdán José Manuel Soria ipari miniszter bejelentését.Spanyolország 2012-ben a PIVE program bevezetésével ösztönözte a gépkocsieladásokat, amelyek jelentősen csökkentek a gazdasági válság hatására. A program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát típusra cserélte, az 2000 eurós támogatást (626 ezer forint) kapott a vásárláshoz. A kedvezményt a kormány és a bekapcsolódó cégek fele-fele arányban vállalták.Az ipari miniszter szerint nyilvánvaló, hogy a pénzt nem a vásárlóktól kérik vissza, hiszen ők jóhiszeműen jártak el, csak megtévesztették őket.A spanyol állam jelenleg vizsgálja, hogy milyen jogi lehetőségei vannak a pénz visszaigénylésére a Volkswagentől – mondta José Manuel Soria. Az nem hangzott el, hogy pontosan hány autó után kellene fizetnie a VW-nek.A PIVA keretében idén májusig összesen 890 ezer régi autót cseréltek újra Spanyolországban, azaz a kormány 890 millió eurót (278 milliárd forint) fizetett ki a támogatásokra.A braunschweigi ügyészség büntetőeljárást indított Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport volt vezérigazgatója ellen annak nyomán, hogy az autógyártó vállalat elismerte: csalt bizonyos dízelüzemű járművei esetén a károsanyag-kibocsátási teszteknél. Közben Olaszországban felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását, és kiderült: Oliver Blume termelési igazgató lesz a Porsche vezérigazgatója. A Volkswagen-konszernhez tartozó márkák élén több személycserét is végrehajtanak a következő hetekben.
Most kiderül, hogy káros vagy egészséges étel a szalonna