Európé arcképe lesz az új 20 eurós vízjelében

Az eurózóna 19 tagországában szerdán egyidejűleg vezetik be a forgalomba a megújult külalakú bankjegyet.

MTI
2015. 11. 24. 18:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megújult 20 eurós a közös európai fizetőeszköz második, úgynevezett Európé-sorozatának már harmadik tagja, amelyet bevezetnek a forgalomba. A kontinens névadójáról, a görög mitológiában szereplő Európéről elnevezett sorozat a 2002-ben forgalomba hozott első euróbankjegy-család folyamatos leváltására szolgál. A cserefolyamat 2013 májusában a megújult 5 eurós bankjeggyel kezdődött, majd tavaly szeptemberben az új 10 euróssal folytatódott.

Az új 20 eurós bankjegy megőrizte elődje külalakjának legtöbb jegyét, nagyságát, színét, illetve a korokat és stílusokat idéző motívumvilágát is, a legtöbb változás az új és továbbfejlesztett biztonsági elemeknél figyelhető meg. Ezek közül a leginkább szembetűnő a bankjegy jobb oldalán, ezüstszínű csíkon található ablakban lévő Európé arcát ábrázoló hologram. Ugyancsak ez a motívum jelenik meg az új bankjegy vízjelében is.

Az új 20 eurósból eddig – a forgalomba hozatal megkezdését megelőző 9 hónapos felkészülési időszak alatt – 4,3 milliárd darab készült el. Ezek váltják majd az összes forgalomban lévő – összesen mintegy 1100 milliárd euró névértékű – euró bankjegy közel 23 százalékát kitevő régi 20 eurósokat.

A pénzintézetek által szerdától forgalomba hozott új 20 eurós bankjegy folyamatosan váltja majd fel a régi bankjegyeket úgy, hogy közben a régi sorozat még raktáron lévő készleteit is forgalomba hozzák. Arról, hogy az első sorozat bankjegyei meddig számítanak majd törvényes fizetőeszköznek, egyelőre nem született döntés, de a bankjegyek korlátlan ideig beválthatóak lesznek az eurózóna országainak központi bankjaiban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.