Fekete péntek: a legtöbben online vásárolnának

Az idén a „Black Friday” egybeesik a Ne vásárolj semmit! nappal.

MTI
2015. 11. 27. 8:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A „Black Friday” csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – idén november 27-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18–59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18–39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.

Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.

A legnagyobb érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt tapasztalható.

A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.

A csak online vásárlók esetében a 30–39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30–39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben – derül ki a felmérésből.
A kutatás a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva reprezentatív.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint az internetes vásárlások egyre népszerűbbek, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik.

Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik: 2014-ben Magyarországon ez 20 százalék volt, ugyanakkor az EU 28-ak átlaga 41 százalék.

Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma, 2005 és 2014 között 6,6-szorosára nőtt.

Az idén az első háromnegyed évben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.

A KSH közleményében azt is említette, hogy idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő „Black Friday” akció és a „fogyasztói böjtként” ismert Ne vásárolj semmit! nap.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.