Karnyújtásra a Budapest–Belgrád kínai gyorsvasúttól

Parafálták a kormányközi megállapodást.

MNO
2015. 11. 19. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányközi szerződés véglegesítésével Kína és a közép-, illetve kelet-európai országok csúcstalálkozóján megtörténhet az aláírás. A magyar kormány ezt követően nyújtja be a megállapodást a parlamentnek ratifikációra, és lefolytatja a szükséges egyeztetéseket az Európai Bizottsággal – mondta a tárcavezető.

Szijjártó Péter kifejtette: a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal 166 kilométeres magyarországi szakaszát felújítják, villamosítják, modern biztosítóberendezésekkel látják el, illetve a jelenlegi egy vágány mellé még egyet építenek, amelyet alkalmassá tesznek 740 méter hosszú teherszállító szerelvények közlekedésére. A két főváros között az új vasúti pályán közlekedő személyvonatok menetideje két és fél órára csökken, korszerűbbé válik az elővárosi közlekedés is. A magyarországi szakasz költsége várhatóan meghaladja a 470 milliárd forintot.

„A beruházás megvalósításához 85 százalékban kínai hitelt kívánunk felvenni. Miután a kormányközi szerződést aláírtuk, a finanszírozásról szóló tárgyalások is célegyenesbe érkeznek. Az a célunk, hogy a nemzetgazdasági érdekeket minden tekintetben figyelembe vevő feltételekkel tudjuk igénybe venni e kölcsönt a Kínai Eximbanktól”

– mondta Szijjártó Péter.

Az MTI tudósítójának arra az információjára, hogy kínai részről állítólag szeretnének kínai gyártású mozdonyokat, illetve szerelvényeket látni a Belgrád–Budapest vonalon, a miniszter közölte: világossá tette a partnerei számára, hogy ennek akkor lehet realitása, ha

„a kínaiak gyártóbázist hoznak létre Magyarországon, vagyis munkahelyeket teremtenek”.

A magyar fél arra számít, hogy a tervezett vasútvonal lesz a legversenyképesebb szállítási mód a görög kikötők és a nyugat-európai piac között. A beruházással Magyarország profitálni fog földrajzi elhelyezkedéséből, újabb lépést tesz annak érdekében, hogy meghatározó európai állomás legyen Kína gazdasági terjeszkedésének útján, az „egy övezet, egy út” kezdeményezés megvalósításának stratégiájában – mondta a külügyminiszter.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.