Hatszáz részmunkaidős dolgozójától válik meg a VW

A döntés a németországi zwickaui gyárat érinti.

MTI
2015. 12. 15. 20:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zwickaui az ötödik legnagyobb a VW 10 németországi gyárából. A helyi szakszervezet vezetője azt mondta, hogy a teljes munkaidőben foglalkoztatottak állása sincs veszélyben.

A Volkswagen 6,7 milliárd euró tartalékot képzett a dízelautók visszahívásával kapcsolatos költségek fedezésére, és további 2 milliárd eurót különített el a manipulációval kapcsolatban felmerülő kompenzációkra.

A Volkswagen Csoport (VW) dízelbotrányában Európában érintett motorok megjavítására már elkészültek a tervek, és januárban elkezdődik az érintett gépjárművek visszarendelése a szervizre. A 2 literes EA189-es TDI-motorral szerelt gépjárműveket már januártól elkezdik visszarendelni javításra, az 1,2 literesek javítása várhatóan a második negyedévben, az 1,6-osoké a harmadik negyedévben kezdődik.

A 2 literes és az 1,2-es motoroknál elég egy szoftverfrissítés. Az 1,6-osoknál a szoftverfrissítés mellett be kell építeni a motor légtömegmérő berendezése elé egy úgynevezett áramlás-egyenirányító alkatrészt, egy műanyag hálót.

A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat, a VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.