Magyarország nem tud előrelépni

Habár növekedett az egy főre eső GDP értéke tavaly vásárlóerő-paritáson számolva, mégsem történt változás.

MNO
2015. 12. 11. 15:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint Magyarországon 2014-ben az EU-átlag 68 százalékán állt a vásárlóerő-paritáson számolt GDP, ami mindössze egyetlen ponttal nagyobb az előző évinél – áll az Mfor.hu cikkében.

Az enyhe növekedés ellenére azonban az uniós tagállamok rangsorát nézve továbbra is az 5. legalacsonyabb értékkel rendelkezik hazánk, akárcsak 2013-ban. Továbbra is Magyarország mögött szerepel Lettország, Horvátország, Románia és a rangsor legvégén Bulgária. Ha egyébként a 37 európai országot nézzük, akkor Bosznia-Hercegovináé a legutolsó hely, itt az EU-átlag 29 százaléka az egy főre eső GDP vásárlóerő-paritáson számolva.

A visegrádi országokat tekintve hazánk Lengyelországgal osztozik az utolsó helyen. A cseh és a szlovák szinttől továbbra is messze vagyunk, a cseh egy főre eső GDP ugyanis az átlag 85 százaléka (egy év alatt 3 pontot emelkedett), a szlovák pedig 77 pont, ami eggyel nagyobb a 2013-as adatnál.

Az Mfor.hu azt írja, hogy az elmúlt évek trendjét nézve elképzelhető, hogy sereghajtók maradunk továbbra is. Az uniós csatlakozást követően mindössze 6 százalékponttal emelkedett az egy főre eső GDP-nk az EU átlagában. 2004 óta a csehek tudtak még ugyanilyen mértékű fejlődést mutatni, a lengyelek adata viszont 19, a románoké 21, a szlovákoké pedig 20 százalékponttal emelkedett, ami a nagyon lassú magyar előrehaladást jól visszaigazolja.

A rangsor legelején továbbra is Luxemburg áll, ahol az egy főre eső GDP vásárlóerő-paritáson számolva az EU-átlag 266 százaléka, mögötte Svájc szerepel 162 és Írország 134 százalékkal – a KSH közlése szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.