Első hallásra meglepően magas ez a költség, hiszen ma már elég besétálnunk egy tetszőleges műszaki áruházba, ahol 200 ezer forintért is kiváló táblagépet kaphatunk. Ehhez ráadásul nem kell többkamionnyit rendelnünk belőle, elég egyetlenegyre rámutatni a polcról. A költekezést azzal indokolta a vasúti társaság, hogy az ipari eszközöknek vasúti körülmények között kell megbízhatóan működniük, komoly műszaki elvárásoknak kell megfelelniük, mint például öt év üzemképesség, a rázkódás tűrése, ütés- és rázásállóság. Kiemelték, hogy ezen kritériumok ellenőrzésére számos nemzetközi szabvány által előírt vizsgálatot végeztek el. A vállalat arról is tájékoztatta lapunkat, hogy mindehhez kapcsolódik még a 3100 darab dokkolóelektronika és annak szintén ötéves garanciája, ezek darabára 57 917, összesen 179,5 millió forint.
A beszerzés része a szoftverfejlesztés: a rendszerintegrációs és fedélzeti eszköz alkalmazásfejlesztési feladatai, a járműkövetési rendszer, továbbá az okostelefon platformon elérhető utastájékoztatási és keresési rendszer kifejlesztése. Emellett tízezer darab NFC-matricát is beszerzett a vasúttársaság összesen 9,95 millió forint értékben. Utóbbi tétel a vasúti személyszállító járművek forgalmi és műszaki nyomon követését biztosító informatikai rendszerhez szükséges. A technológia alapja a rádiófrekvenciás azonosítás, amely különböző eszközök érintés nélküli kommunikációjára ad lehetőséget, az NFC-nek köszönhetően csökken a papíralapú kimutatások, bizonylatok száma.
Az így összesen 1,37 milliárd forintos beszerzésre a MÁV egy háromtagú konzorciummal szerződött, amelynek tagjai a Szinva Net Informatikai Zrt., az M & M Computer Számítás- és Irodatechnikai Kereskedelmi Kft., illetve az M & S Informatikai Zrt. voltak. A Közlekedés operatív program részeként megvalósított beruházásnak a MÁV Szolgáltató Központ volt a fejlesztője. Az uniós támogatás aránya a zárótárgyalások után lesz végleges, de a vállalat közlése szerint minden bizonnyal 75 és 80 százalék közé esik.
Az okostelefonokra letölthető applikáció lehetővé teszi az útvonal tervezését, az állomásinformációk lekérését – az onnan induló és oda érkező vonatokat –, és térképes, valós idejű vonalkövetésre is lehetősége van az utasnak. A telefonon megjelennek a Mávinform hírei is. Eddig 160 ezren töltötték le az applikációt, amely a jelenlegi mindhárom platformon futtatható. A tabletek közül az első három mintadarab átvétele után az 1547 darabos második szállítmány novemberben, a maradék 1550 példány pedig decemberben érkezett meg.