Nyolcszázezer helyett „csak” 36 ezer kocsi érintett

Állítólag a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját.

MTI
2015. 12. 09. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen (VW) közölte: a belső vizsgálatok során megállapították, hogy szinte minden modell esetében helyesen határozták meg a szén-dioxid-kibocsátás és így a fogyasztás szintjét is, a műszaki leírásban szereplő adatok hűen tükrözik a valóságot. A kedvező hírnek köszönhetően a Volkswagen részvényeinek árfolyama 7,90 százalékkal 133,85 euróra ugrott.

A wolfsburgi székhelyű konszern november 3-án jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat során szabálytalanságot tártak fel a szén-dioxid-kibocsátás mértékének meghatározására irányuló eljárásban, amelynek révén bizonyos modellek esetében a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. Akkor azt közölték, hogy a szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú „gazdasági kockázatot” jelenthet a cégnek.

Szerdán kiadott közleményében azonban a Volkswagen leszögezte, hogy a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját. A Volkswagen mindössze kilenc modelljénél mutattak ki enyhe eltérést, ezek a modellek az éves eladás 0,5 százalékát teszik ki. Ezeket a modelleket egy független vizsgálat során újra ellenőrzik, hogy megállapítsák, valóban eltér-e vagy sem néhány grammal a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenkénti értéke a valóságban a prospektusokban feltüntetett szinthez képest.

Az Audi, a Skoda és a Seat hasonló eljárást fog követni a gyanúba keveredett autóinak esetében.
A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd, miután szeptemberben az amerikai vádak nyomán beismerte, hogy olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a nitrogén-oxid-kibocsátásra vonatkozó előírások. A dízelbotrány néven elhíresült ügy 11 millió autót érinthet, a költségek pedig akár a 30 milliárd eurót is elérhetik majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.