Nyolcszázezer helyett „csak” 36 ezer kocsi érintett

Állítólag a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját.

MTI
2015. 12. 09. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen (VW) közölte: a belső vizsgálatok során megállapították, hogy szinte minden modell esetében helyesen határozták meg a szén-dioxid-kibocsátás és így a fogyasztás szintjét is, a műszaki leírásban szereplő adatok hűen tükrözik a valóságot. A kedvező hírnek köszönhetően a Volkswagen részvényeinek árfolyama 7,90 százalékkal 133,85 euróra ugrott.

A wolfsburgi székhelyű konszern november 3-án jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat során szabálytalanságot tártak fel a szén-dioxid-kibocsátás mértékének meghatározására irányuló eljárásban, amelynek révén bizonyos modellek esetében a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. Akkor azt közölték, hogy a szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú „gazdasági kockázatot” jelenthet a cégnek.

Szerdán kiadott közleményében azonban a Volkswagen leszögezte, hogy a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját. A Volkswagen mindössze kilenc modelljénél mutattak ki enyhe eltérést, ezek a modellek az éves eladás 0,5 százalékát teszik ki. Ezeket a modelleket egy független vizsgálat során újra ellenőrzik, hogy megállapítsák, valóban eltér-e vagy sem néhány grammal a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenkénti értéke a valóságban a prospektusokban feltüntetett szinthez képest.

Az Audi, a Skoda és a Seat hasonló eljárást fog követni a gyanúba keveredett autóinak esetében.
A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd, miután szeptemberben az amerikai vádak nyomán beismerte, hogy olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a nitrogén-oxid-kibocsátásra vonatkozó előírások. A dízelbotrány néven elhíresült ügy 11 millió autót érinthet, a költségek pedig akár a 30 milliárd eurót is elérhetik majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.