Ötvenmillió forintos bírságot kapott a Ryanair

A légitársaság egyebek mellett a dinamikus valutaátváltási rendszerről hiányos tájékoztatást nyújtott.

MTI
2015. 12. 15. 13:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH megállapította, hogy a Ryanair 2012 februárja és 2015 októbere között, a repülőjegyek foglalásakor – azokban az esetekben, ahol eltérő volt az indulási ország pénzneme a foglaláskor használt bankkártya pénznemétől – nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat arról, hogy a Ryanair rendszere helyett választhatnák a saját bankjuk átváltását, átváltási árfolyamait. Csak a foglalási folyamat végén, a kártyaadatok megadását követően, alig észrevehetően hívta fel a foglalók figyelmét erre a tényre, és így alapbeállításként a Ryanair rendszere érvényesült – közölte a versenyhivatal.

A GVH döntése értelmében a diszkont légitársaság megtévesztette a fogyasztókat, mert hamisan ígérte, hogy a Ryanair rendszerének választásával jobban járnak, mint saját banki átváltásaikkal.

A bírság kiszabásakor a versenyhivatal a társaság – árfolyamváltással érintett – értékesítéséből származó magyarországi árbevételére alapozott. A GVH súlyosbító körülménynek ítélte, hogy a hosszabb időtartam miatt is a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érhette el, valamint azt, hogy a Ryanairt az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatért.

Enyhítő körülmény volt ugyanakkor, hogy a légitársaság számos intézkedéssel alátámasztotta együttműködési szándékát, valamint jelentősen módosított jogsértő magatartásán a GVH elvárásainak megfelelően. Szintén mérsékelte a bírságot, hogy a választás tényének és feltételeinek egyértelműsítésével a fogyasztók egy része számára kedvező is lehet a Ryanair rendszere a kiszámíthatósága miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.