További növekedésre számítanak a kiskereskedelemben

A kiskereskedelmi forgalom volumene októberben 4,0 százalékkal nőtt.

MTI
2015. 12. 03. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,0, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 7,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Az év első tíz hónapjában a forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.

Január–októberben az élelmiszerek forgalma 3,5, a nem élelmiszer termékeké 7,7 százalékkal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelem 7,6 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. A KSH az októberi kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó második becslését december 18-án közli.

Az év hátralévő részében tovább növekedhet a kiskereskedelmi forgalom az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint, akik a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön publikált adataira reagáltak.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője MTI-hez eljuttatott kommentárja szerint az októberi éves 4,5 százalékos növekedés közel volt a várakozásokhoz. A szakértő úgy véli, éves átlagban 5,5 százalékos lehet a kiskereskedelem bővülése, ami jövőre is meghaladhatja a 3 százalékot.

Barczel Vivien és Ürmössy Gergely, az Erste makroelemzői MTI-hez eljuttatott kommentárjukban kifejtették: a növekedés jövőre is folytatódhat, amelyet várakozásaik szerint a nettó reálbér emelkedése is segíthet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.