Változásokat terveznek a Prezinél

Mint mondják, 2016 kihívásaira emberközpontúbb kommunikációval akarnak reagálni.

MTI
2015. 12. 29. 8:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Árvai Péter kiemelte, hogy a csaknem 65 millió felhasználó a világ legnagyobb nyilvános prezentációs adatbázisát, több mint 200 millió nyilvánosan elérhető prezit hozott létre mostanra. A közösség által készített preziket összesen több mint egymilliárdszor nézték meg.

A Prezi egy felhőalapú prezentációs platform, amelynek különlegessége, hogy segít érhetőbben elmagyarázni az összefüggéseket és történeteket mesélni.
A céget 2009-ben alapította Árvai Péter, Halácsy Péter és Somlai-Fischer Ádám. A gyors növekedésnek köszönhetően a budapesti mellé még 2009-ben megnyitották a cég második irodáját San Franciscóban. A magyar mellett angolul, németül, franciául, spanyolul, portugálul, olaszul, japánul és koreaiul is elérhető a Prezi.
A legutolsó nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint a Prezi magyarországi cége, a Prezi.com Kft. 2014-ben enyhén, mintegy 205 millió forintra növelte nyereségét, az előző évi csaknem 203 millióról. A társaság értékesítésből származó nettó árbevétele tavaly 3,5 milliárd forintra emelkedett a 2013-as 2,3 milliárdról.

A Prezinek havonta 1,1 millió új felhasználója van – fűzte hozzá, és elmondta: 2015-ben gyorsan nőtt üzleti felhasználóik száma, ezen belül pedig elsősorban a marketing és értékesítési területen bővült a Prezit használók köre. Ők használják ugyanis a legtöbbet a Prezi úgynevezett párbeszédalapú prezentációját: ilyenkor az előadónak nem kell az egész előadáson végiglapoznia, hanem rögtön egy-egy kívánt diára ugorhat. Kiemelte, hogy az ő igényeik kiszolgálására számos új sablont is létrehoztak; ez is része annak a stratégiának, hogy a Prezi csapatalapú és mobil megoldásokkal igyekszik segíteni a felhasználóit.

A Prezi idén mintegy 40 fővel növelte munkavállalói létszámát, így a budapesti irodában jelenleg 180-an, a San Franciscó-iban pedig 50-en dolgoznak, s ezzel egyelőre elérték az optimális létszámot – fejtette ki a vezérigazgató.

Az idei év egyik legfontosabb eseménye volt a Prezi életében, hogy a szoftvert androidos eszközökre is kifejlesztették, ezzel jelentősen nőtt a mobil megtekintések száma mind az egyéni, mind a céges előfizetők között. Az androidos fejlesztés során számos felhasználói visszajelzést beépítettek és visszacsatornáztak a már korábban megjelent, iOS-en futó szoftverbe, ennek köszönhetően felhasználóbarátabbá vált a Prezi – emelte ki Árvai Péter.

Mint kifejtette, ezzel teljesült az a kezdeti céljuk, hogy a Prezi azonos felhasználói élményt nyújtson minden platformon. Mostantól arra törekednek, hogy a Prezit még könnyebb legyen használni, és lépést tartsanak a folyamatosan megjelenő újdonságokkal, eszközökkel, hogy képesek legyenek ezekre is azonnal reagálni.

A Prezi tavaly novemberben kapott 57 millió dollárnyi befektetést a Spectrum Equitytől, valamint a cég korábbi befektetőjétől, az Accel Partnerstől. Árvai Péter elmondta, hogy ez a tőke biztonságot ad a jövőbeli tervezéshez és az esetleges új befektetésekhez.

A 2016-os tervekről a vezérigazgató elmondta, hogy egyre több cég, a munkahelyeken pedig egyre több csapat használja a Prezit, ami egyre széleskörűbb igényeket támaszt a Prezi felé is; ezeknek a kihívásoknak úgy szeretnének megfelelni, hogy a technológia eltűnjön, és minél zökkenőmentesebb, emberközpontúbb legyen az üzleti kommunikáció.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.