Végleg kivonul a Chevrolet Magyarországról

A Chevrolet a régióban 100 embert foglalkoztatott, többségük a budaörsi központban tevékenykedett.

MTI
2015. 12. 11. 14:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. Emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet a régióban mintegy száz embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.

Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosítva van, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy nyolcvan százaléka márkaszervizként is működött, így több mint húsz szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja – emelte ki Megyeri György.

A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet-t Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg jelezte a GM, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.

Dános András, az Opel Magyarország pr-igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az európai piac visszaigazolta az anyavállalat pénzügyi alapokon nyugvó döntését. A Chevrolet után maradt piaci űrt az Opel részben ki tudta tölteni hasonlóan jó ár-érték arányú modellekkel. Példaként említette a tavaly kifutott Corsát és Zafirát. A válság után bővülő piacon az Opel folyamatosan jól szerepelt, Magyarországon például tavaly több mint ötven százalékkal emelkedtek az eladásai, és idén is őrzi az első helyét a személyautó-piacon – emlékeztetett.

Az amerikai márka 2005-ös megjelenése óta több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.