Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. Emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet a régióban mintegy száz embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosítva van, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy nyolcvan százaléka márkaszervizként is működött, így több mint húsz szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja – emelte ki Megyeri György.
A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet-t Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg jelezte a GM, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.
Dános András, az Opel Magyarország pr-igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az európai piac visszaigazolta az anyavállalat pénzügyi alapokon nyugvó döntését. A Chevrolet után maradt piaci űrt az Opel részben ki tudta tölteni hasonlóan jó ár-érték arányú modellekkel. Példaként említette a tavaly kifutott Corsát és Zafirát. A válság után bővülő piacon az Opel folyamatosan jól szerepelt, Magyarországon például tavaly több mint ötven százalékkal emelkedtek az eladásai, és idén is őrzi az első helyét a személyautó-piacon – emlékeztetett.
Az amerikai márka 2005-ös megjelenése óta több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.