Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint 2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító netes vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai megoldásokat. A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon-használók csupán alig 4 százaléka próbálta ki – olvasható a tájékoztatásban.
A felmérés szerint a netes vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldás. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketingköltéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni – írják. A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google és a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel a netes vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.
A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMag alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon-használó töltött le Magyarországon.
A kutatás szerint a magyar mobilfizetési, illetve mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.
A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 netes vásárló körében végezte.