Az előrejelzésekre rácáfoló mértékben, 32 százalékkal, 34,54 milliárd jüanra (5,33 milliárd dollárra) növelte bevételét a tavalyi utolsó negyedévben, pénzügyi éve harmadik negyedévében az Alibaba Group Holding Ltd. internetes kereskedelmi portál. Kínában viszont ennél kisebb mértékű volt a növekedés, 23 százalékos, három éve a legalacsonyabb.
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 407 millió aktív ügyféllel rendelkezett, 22 százalékkal többel, mint egy évvel korábban. A mobileszközökön csatlakozó aktív ügyfelek száma még ennél is nagyobb mértékben, 48 százalékkal emelkedett, és elérte a 393 milliót. A mobileszközökön lebonyolított forgalom közel megháromszorozódott a negyedév folyamán. Az internetes platform közvetítésével gazdát cserélt árucikkek összértéke a negyedévben 23 százalékkal, 964 milliárd jüanra (147 milliárd dollárra) emelkedett.
Annyira érezték a növekedést, hogy december elején vettek egy lapot.
Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.
Az Alibaba részvénye a kínai gazdasági növekedés lassulásával kapcsolatban táplált nemzetközi befektetői aggodalmak miatt tavaly 15 százalékot veszített árfolyamából. A negyedéves eredményadatok ismeretében azonban a részvény a tőzsdén kívüli kereskedelemben a New York-i piaci nyitás előtt csütörtökön több mint négy százalékkal erősödött.