A két cég szerdai sajtótájékoztatóján kiadott közlemény szerint tavaly már a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok több mint 90 százaléka készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay-kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyával. A Festipayt 2012-ben hozta létre a Cardnet, s 2014-ben már fizetni lehetett vele a Szigeten.
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: 2010-ben vezették be először a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetést a Sziget rendezvényein, ami akkor világújdonságnak számított. A visszajelzések jók voltak, kevesebb lett a sorban állás, többet költöttek a látogatók, és átláthatóbb, elszámoltathatóbb rendszert hoztak létre – fejtette ki. Mára elvárássá vált a készpénzmentes fizetési modell a magyar fesztiválpiacon, azonban ez nincs így a világ minden fesztiválján, ezért szeretnék közösen kiaknázni a lehetőségeket – tette hozzá.
Kóka János, a Festipay Zrt. igazgatósági elnöke elmondta: a Cardnet-Cellum cégcsoport több mint tizenöt éve fejleszt készpénzmentes fizetési megoldásokat, kártya- és mobilalapúakat is. Tavaly két jelentős megbízást is elnyertek Romániában és Franciaországban, a következő két évben pedig legalább öt új országban szeretnének megjelenni a szolgáltatással. Távoli piacokon, Ázsiában is tárgyalnak a szolgáltatás értékesítéséről, mégpedig egy felhőalapú, távoli hozzáférést lehetővé tevő megoldással, ami ugrást jelenthet a Festipay életében – mondta. A kutatás-fejlesztést szeretnék Magyarországon tartani, az újdonságokat mindig lehetőség szerint Magyarországon, a Szigeten fogják bemutatni. Idén az egyik ilyen újítás, hogy egy mobiltelefonos alkalmazásból lehet a kártyát feltölteni és követni a költéseket – számolt be Kóka János.
Márki László, a Cardnet Zrt. és a Festipay Zrt. vezetője ismertette, hogy a Cardnet 2011-ben jelent meg az első jelentős fesztiválon, 2014-ben nyerte el a Sziget Kft. négy fesztiváljára szóló megbízást, így a magyar készpénzmentes szolgáltató piac legnagyobb szereplőjévé vált.
Kóka János közölte, hogy a fesztiválokon kívül szeretnének például sporteseményeken vagy akár iskolákban is megjelenni. Gerendai Károly hozzátette: törekednek arra, hogy a rendszer a jövőben egyre több helyen legyen elérhető, az egyenleget át lehessen vinni más fesztiválokra.
Az igazgatósági elnök kérdésre válaszolva elmondta: a Festipayben nagyjából kétharmadban tulajdonos a Cardnet és egyharmadban a Sziget, a Cardnet a cégbe apportálta a szoftver kizárólagos jogát is.