Elmondta, hogy a KBA munkatársai két napot töltöttek el a Daimlernél autók vizsgálatával. „Mi nem csalunk, mi nem manipuláltuk az emissziós értékeket” – szögezte le.
A KBA novemberben jelentette be, hogy más autógyártóknál is mért magas emissziós értékeket, nem csak a Volkswagennél. A hatóság a Volkswagen dízelbotrányát követően több mint 50 modellt vizsgált be különböző autógyártóktól. A mérések „esetenként magas kibocsátási értékeket mutattak különböző forgalmi helyzetekben és környezeti körülmények között” – közölte akkor a KBA az érintett márkák és modellek részletezése nélkül, és arról sem adott tájékoztatást, milyen következtetéseket vont le a mérési eredményekből. Jelenleg azt sem lehet még tudni, hogy mikor hozza nyilvánosságra a KBA a mérések eredményét.
Autóipari vezetők a Volkswagen dízelbotránya kapcsán akkoriban óva intettek általánosító következtetések levonásától az autóipari ágazat egészére vonatkozóan.
A dízelbotrány kapcsán azonban maguk a tesztelési eljárások is a bírálatok össztüzébe kerültek. A Daimler vezérigazgatója is „reálisabb, valóságközelibb” teszteljárások bevezetését sürgette a Welt am Sonntag című lapnak adott interjúban.
Nem megoldás a teszteredményeket eleve megkérdőjelezni és elítélni – mondta, hangsúlyozva, hogy a tesztpadon mért eredmények csak egy szűk metszetét adják azoknak a körülményeknek, amelyeknek egy autó ki lehet téve. Olyan mérési eljárásokat kell bevezetni, amelyek a jelenleginél szélsőségesebb viszonyokat is figyelembe vesznek – tette hozzá.