A hivatal indoklása szerint a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt. Mint írták, a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának fő üzeneteként ígért világító Pepsi Funball labdát mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.
A cég a fő üzenethez kapcsolt, csillaggal jelölt másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. Kommunikációs kampánya nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 40 milliós bírságot szabott ki rá a GVH.