A vasúttársaság oldalán megjelent közlemény szerint a vasútüzemi és irodai funkciót ellátó ötemeletes épületszárnyának kőburkolatát és annak rögzítőelemeit negyven éve építették, így már igencsak rászorul a rekonstrukcióra.
Ami nem meglepő: miután ismét szárnyra kaptak olyan pletykák, hogy a Déli lebontása után szuperkórház vagy parkoló épülne a helyén, a Magyar Nemzet Hétvégi Magazinjában körbejártuk a pályaudvart valós térben és történeti időben. Erő Zoltán építész, a négyes metró architektúráját és a Kelenföldi pályaudvar megújítását tervező Palatium Stúdió vezető tervezője akkor elmondta: a leharcolt terület jelenleg Buda egyik szégyenfoltja eklektikus összevisszaságával.
Az elhasználódottságból fakadó problémákat a MÁV is részletezi mostani közleményében: mint írják, az irodaépületen egyre inkább mutatkoznak a külső héjazat állapotromlásának jelei, kezdenek kilazulni az ablakpárkányok, elmozdulni a burkolatkövek, tavaly augusztusban egy kőlap levált a rögzítés tönkremenetele miatt. Ezt követően a MÁV statikusa, majd pedig független szakértői vizsgálat is megállapította, hogy a kőburkolati elemek további állapotromlás esetén veszélyeztethetik a közforgalmi területeken és a pályaudvar 1. vágánya mellett közlekedőket.
Az ipari alpinisták várhatóan két hónap alatt végeznek a 410 méter hosszú homlokzattal, ez idő alatt a gyalogosokat védőtető és mobilkerítés óvja. A munkálat a vasúti forgalmat nem érinti, a pályaudvar 1. vágányát és az épület felőli peront viszont két-három hétre lezárják.