Az adósok a legtöbb esetben a helyes elszámolást vitatták – írja a Világgazdaság. Volt olyan is, amikor az elszámolási kötelezettség megállapítását szerették volna elérni, de a panaszeljárásra kötelezés is célként jelent meg. Az elszámolási ügyekből több mint négyezret nem zárt még le a Pénzügyi Békéltető Testület. De legfeljebb néhány száz olyan esetre kell számítani, amelynél a bírósági nemperes eljárást választják végső fórumként az ügyfelek.
Az elszámolásról szóló szabályozás szerint az adósoknak az elszámolást tartalmazó levél kézhezvételétől számítva 30 napjuk van jelezni panaszukat a pénzügyi szolgáltatónál, és ha ott sem járnak sikerrel – aminek 60 napon belül kell kiderülnie –, akkor fordulhatnak a PBT-hez.
A szabályozás szerint három esetben lehetett a PBT segítségét kérni: