Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret működtető Budapest Airport (BA) Zrt. kommunikációs igazgatója a lapnak elmondta: ezek közé tartozik Montenegró fővárosa, Podgorica és a macedón Szkopje, ahol egyébként több magyar vállalkozásnak van érdekeltsége. De nincs közvetlen kapcsolat Tiranába, Szarajevóba és Zágrábba, sem, valamint hiányzik a kolozsvári és a nagyváradi járat is.
A BA felmérése szerint lenne piaca egy három-öt, kisebb, például turbópropelleres gépeket üzemeltető, a budapesti járatokra ráhordó légitársaságnak – teszik hozzá.
Mint írják, az átszálló utasok is hiányoznak Ferihegyről: a Malév idejében évi másfél millió tranzitutas érkezett a fővárosba, számuk mára ezerre csökkent. Ugyanakkor megerősödött a két pont közti utazás, ennek köszönhetően sokkal többen érkeznek Magyarországra.
A Budapest Airport utasforgalma egyébként folyamatosan nő, erről itt írtunk.
A Malév felszámolása továbbra is folyamatban van, a felszámoló Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. 2016. június 30-ig kért és kapott lehetőséget a Fővárosi Törvényszéktől a lezárásra – közölte a Világgazdaság.