Hozzátette: a tranzakció eredményeként Magyarországon már minden negyedik töltőállomás a Molé, az olajkonszern 11 országban működő kiskereskedelmi hálózata több mint 2000, csak Magyarországon 537 kúttal üzemel.
Az eseményen kiosztott tájékoztatás szerint a Mol-csoport az elmúlt két évben mintegy 450 töltőállomást vett át Kelet- és Közép-Európában, közülük csaknem 400-at az Enitől. Korábban a cég Csehországban 125, Szlovákiában 41, Romániában 42, Szlovéniában 17 Agip töltőállomást szerzett. A bővüléssel a Mol kiskereskedelmi hálózata piacvezető Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban. Második helyen áll Csehországban, harmadikon Romániában és Szlovéniában. A terjeszkedés eredményeképpen 4,3 milliárdról 5,4 milliárd literre növekedett az éves üzemanyag-értékesítés.
A most lezárt felvásárlás az Eni Hungária Zrt. nagykereskedelmi tevékenységére és a kiskereskedelmi hálózatra terjed ki, a kenőanyag-nagykereskedelmi üzlete nem képezte a megállapodás részét – olvasható a közleményben.
Fasimon Sándor a tranzakció árát üzleti titokra hivatkozva nem közölte, azt viszont elmondta, hogy a felvásárolt benzinkutak Mol márkanév alatt működnek majd, az összes Agip kút átalakítása legkésőbb 2017 végéig elkészül.
Több állomás a Fresh Corner koncepció szerint működik majd, amelynek lényege, hogy a benzinkutakat egyfajta kiskereskedelmi ponttá alakítják át, ahol az ügyfelek a tankolás mellett be is vásárolhatnak. Magyarországon mintegy 50 ilyen kút üzemel, és egy-két éven belül további 300 átalakítása várható a 8 országban.
A Mol-csoport jelenleg nyolc országban végez kitermelési tevékenységet, és tizennégy országban rendelkezik kutatási eszközökkel. Négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2000 töltőállomást foglal magában Közép- és Délkelet-Európa 11 országában.
Az Eni International B.V. leányvállalatainak megvásárlását 2014-ben kezdte el a vállalat, az utóbbi két év akvizícióival tovább növelte piaci részesedését, és a finomítási-kereskedelmi (downstream) üzletágának eredményét.
A finomítási-kereskedelmi üzletág az idei első negyedévben 93 milliárd forintos – újrabeszerzési árakkal becsült – kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (ebitda) ért el, ami rekordszintű teljesítmény volt az első három hónapot tekintve, 22 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakához képest. Az eredmény elsősorban a kedvező iparági környezet hatására csaknem megduplázódó petrolkémiai hozzájárulásnak köszönhető, valamint a kiskereskedelem ebitdája is jelentősen, 31 százalékkal nőtt éves összehasonlításban – írta első negyedéves jelentésében a Mol.