A feje tetejére áll a bankrendszer

A digitális szolgáltatásokban kell erősíteniük a pénzügyi szolgáltatóknak.

Hajdú Péter
2016. 11. 16. 13:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövőben is a bankok maradnak a legnagyobb pénzügyi szolgáltatók, de tíz éven belül átalakul a palettájuk. Erre a következtetésre jutott a Portfólió banktechnológiai konferenciájának közönsége. A pénzintézetek jövőjéről szóló beszélgetésen a banki és informatikai szakemberek arra hívták föl a figyelmet, hogy a digitális szolgáltatások igénybevételéhez szükséges szoftverek kifejlesztését jelentősen föl kell gyorsítani, mert egyre gyorsabban változnak az igények.

Elhangzott: alig több mint egy évük van a cégeknek, hogy fölkészüljenek egy a tevékenységüket alapvetően befolyásoló szabályozás bevezetésére. 2018. január 13-ától ugyanis alkalmazni fogják az unióban a fizetési szolgáltatásokra vonatkozó szabályozás második lépcsőjét (Payment Services Directive 2 – PSD2), amely megnyitja a bankpiacot a kívülről érkező szolgáltatók, jellemzően a fintech, azaz pénzügyi szolgáltatócégek, illetve az informatikai vállalkozások előtt. Fontos eleme lehet a változásnak e kívülről érkező cégek friss és banki gondolkodástól eltérő munkarendszere. A szakértők szerint nem harcolni kell ellenük, vagy megvenni ezeket a vállalkozásokat, hanem partnerként érdemes bevonni őket a banki fejlesztésekbe. A külső szolgáltatók megjelenése minden bizonnyal lenyomja az árakat, ami ahhoz vezet majd, hogy a nem kellően hatékonyan működő bankok elhullanak a versenyben. Azok a bankpiaci szereplők maradhatnak életben, amelyek képesek a jelenlegi statikus szervezetüket a fintech cégek jelentette verseny dinamikus és agilis kihívásaihoz igazítani.

Az is elhangzott a kerekasztal-beszélgetésen, hogy akár két számjegyű növekedési ütemet is elérhet az a bank, amelyik nekiáll intenzíven fejleszteni a digitális értékesítési felületeket. Manapság ugyanis ezekkel az eszközökkel lehet gyorsan és hatékonyan kielégíteni az emberek bankhasználati igényeit. Első lépésben például néhány tucat percre lehet egy hitel- vagy bankkártya igénylését és gyártását csökkenteni, hosszabb távon azonban akár mobilalkalmazások is átvehetik a bankkártya szerepét. A nem is túl távoli jövőben már nem az lesz az általános, ami ma, hogy a hagyományos csatornákra irányítják a digitális térből az ügyfeleket, hanem például – a nagy kártyacégek kihagyásával – közvetlenül kapcsolják össze egy vásárlásnál az árut értékesítő üzletet a pénzügyi szolgáltatóval.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.