Hoppon maradhatnak a dízel VW-k tulajdonosai

Nincs alapja a kártérítési követelésnek, mert nem csökken az emissziós botrányban érintett autók ára.

MTI
2016. 12. 15. 21:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs alapja a kártérítési követelésnek, mert nem csökken a Volkswagen emissziós botrányban érintett dízelmodelljeinek ára az európai használtautó-piacon – írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

A használtautó-árak nyilvántartásával foglalkozó Schwacke GmbH felmérése nem mutatott ki lényeges eltérést a VW márkájú dízelautók árának és általában a dízelautók árának alakulása között Európában 2015 szeptembere, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése és 2016 novembere között.

Az európai fogyasztóvédő szervezetek állítása szerint a dízelbotrány csökkenti a VW dízelautók maradványértékét, és a tulajdonosoknak ezért kártérítés jár.

Hasonló álláspontot foglalt el Elzbieta Bienkowska, az Európai Bizottság belső piacokért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa is. Véleménye szerint az európai fogyasztókat ugyanolyan elbánásban kell részesíteni, mint a Volkswagen autók amerikai tulajdonosait, miután a VW dízelbotrányában érintett 11 millió autóból 8,5 millió Európában talált gazdára.

A Volkswagen a dízelautók amerikai tulajdonosainak 1-7 ezer dollár kártérítést fizet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.