Lecsapták a japánok a Mol kezéről a Drehert

Egyelőre nem kerül vissza magyar kézbe a Dreher. A japán Asahi Group ma jelentheti be a vásárlást.

MNO
2016. 12. 13. 10:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Történetének egyik legnagyobb bevásárlására készül a japán Asahi sörgyár. Japán lapértesülések szerint öt európai sörmárkát vesz meg az Asahi Group az Anheuser-Busch InBevtől: egyebek mellett a cseh Pilsner Urquell, a lengyel Tyskie és Lech, valamint a magyar Dreher is a felvásárlást tárgyát képezi. A 7,3 milliárd euró értékű akvizíciót ma jelentheti be a társaság – írja a Reuters.

Így kiderült, hogy nem kerül vissza magyar kézbe a Dreher. Korábban arról cikkezett a Reuters, hogy nem kizárt, a Molnál landol a sörmárka, mivel a lap értesülései szerint a magyar olajtársaság is ajánlatot tett egy konzorcium tagjaként a lengyel Grupa Maspex Wadowice üdítőital-gyártóval és a PZU biztosítóval együtt.

Az Asahinak nem ez az első tranzakciója Európában, korábban a SABMiller nyugat-európai márkáit vásárolta fel, például az olasz Peroni és a holland Grolsch márkát.

A japán cég most kifejezetten közép-európai márkákat célzott meg, mert az jól beleillik a disztribúciós csatornáiba. A vállalat a hazai piacán tapasztalható lassulást szeretné ellentételezni, és ezért még hajlandó jelentős prémiumot is fizetni.

A belga–brazil Anheuser-Busch InBev októberben 96,2 milliárd dollárért felvásárolta a Dreher Sörgyárak anyavállalataként is ismert, londoni székhelyű SABMillert, a világ második legnagyobb sörgyártóját. Az új sörgyártó a nemzetközi sörpiac harmadát felügyeli. Az AB InBev korábban közölte, teljes egészében értékesíteni kívánja a SABMiller magyarországi, romániai, csehországi, szlovákiai és lengyelországi aktíváit, valamint a Pilsner Urquell Egyesült Államokon kívüli értékesítési jogait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.