A közlemény szerint az eredményes közbeszerzési eljárás lezárultával egy 11,3 kilométeres szakaszon kezdődhetnek meg a munkálatok. Mindkét szakaszon a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. konzorciuma lesz a kivitelező.
Mátraszőlős, Tar és Mátraverebély között 4,7 kilométeren építik ki a kétszer két sávos utat, a beruházás 9,27 milliárd forintba kerül. A sámsonházi leágazónál szintben elválasztott csomópontot alakítanak ki. Itt csatlakozik majd be a tari és a mátraverebélyi bekötő út, így a lassú járműveknek biztosított lesz az átjárás.
Ezeknek az utaknak a jelenlegi 21. számú főúti csatlakozásai megszűnnek, a gyalogosok aluljárókon közlekedhetnek majd. A mátraverebélyi elágazónál kétsávos körforgalmi csomópont létesül.
Bátonyterenye térségében 6,6 kilométeren épül ki a négysávos út 9,96 milliárd forintos beruházásban. A nyertes ajánlattevőkkel várhatóan az év végéig kötik meg a szerződést, a munkák 2017 első negyedévében kezdődnek.
Nógrád megyében a 21-es főút négysávossá tétele a legnagyobb volumenű beruházás. Az M3-as autópálya és Salgótarján közötti, 52 kilométeres szakasz négysávosítása még 2001-ben kezdődött Salgótarjánnál.