Kozma Zsolt közleménye szerint a Lear december 31-ig fokozatosan építi le a létszámot, a termelés egy részét befejezi, és egy részét alacsonyabb költségű országokban található telephelyeire helyezi át. Mint írta, a munkavállalókat sokként érte a hír, hiszen semmi nem utalt a drasztikus lépésre. A móri telephely több mint 24 éve működik – tette hozzá.
A szakszervezet tájékoztatása szerint a prémium kategóriás személygépjárművek autó-üléshuzatát készítő vállalat munkatársainak túlnyomó többsége szakképzett varrónő, akik számára az elhelyezkedés szakmájukon belül nehezen megoldható. Megjegyezték, hogy a létszámleépítések ütemezéséről és a munkatársak szociális helyzetét javító intézkedésekről a cég vezetése a szakszervezettel és az üzemi tanáccsal megkezdte az egyeztetéseket.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében hangsúlyozta: fokozott figyelemmel kísérik a Lear munkavállalóinak sorsát. Jelezték, hogy Fejér, illetve a szomszédos megyékben a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat március végi adatai szerint közel nyolcezer betöltetlen versenypiaci álláshely volt, ami a cég munkavállalóinak gyors elhelyezkedését nagyban segítheti.
Az NGM közölte, hogy az OFA Nonprofit Kft. folyamatos kapcsolatban van a Fejér megyei kormányhivatallal, a szakszervezettel, illetve a leépítést bejelentő móri vállalattal. Az OFA kész azonnali beavatkozásra a móri cég esetében is, még a tényleges elbocsátások kezdete előtt.
Mint írták, az érintett 800 munkavállalónak szükség esetén átképzésekkel, munkaerő-közvetítéssel, illetve különböző munkaerőpiaci programokba való bevonással segíthetnek. A legfontosabb, hogy a dolgozóknál a munkából munkába elv érvényesüljön, ennek érdekében állásbörzék szervezése, folyamatos ügyfélszolgálat biztosítása, csoportos tájékoztatók tartása, illetve a környező munkáltatók felderítése is megvalósulhat a kormányhivatallal együttműködésben. A kormányzat új mobilitási támogatásai is könnyíthetik a dolgozók újbóli munkába állást – tették hozzá.
A cégcsoport 2015 végén 3311 főt foglalkoztatott Magyarországon. Gödöllőn és Gyöngyösön személyautókba épített elektromos kábelkötegeket gyártanak, Móron konfekcionált autóülés-huzatokat, Győrben komplett autóüléseket állítanak elő, míg Fóton raktározást végeznek.
A Lear Corporationt 1917-ben alapították Detroitban. Jelenleg autóüléseket és gépkocsik elektromos rendszereit gyártják szerte a világon. Tavalyi 18,6 milliárd dolláros árbevételével a Lear a Fortune 500-as lista 154-ik helyét foglalja el. A cégcsoport világszerte 37 országban 243 telephelyen 150 ezer munkavállalót foglalkoztat.