Hatmilliárd forintot költünk nyáron játékokra

A játékok karácsony után nyáron fogynak a legjobban.

MN
2017. 06. 27. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyári játékforgalomban hatmilliárd forint feletti eredményre számít az egyik legnagyobb forgalmazó, a Regio Játékkereskedelmi Kft. – derül ki legfrissebb felméréséből. Az átlagos vásárlók a boltokban egy-egy alkalommal 5000, online vásárlás esetén átlagosan 6900 forintot fizetnek ki játékokra.

A felmérés szerint az éves forgalom 18 százalékát adja a nyári időszak, ezzel a második legfontosabb a kereskedők számára. Kiemelendő, a karácsony továbbra is uralja a játékforgalmat, november–decemberben vásárolják a játékok 60-70 százalékát az Országos Kereskedelmi Szövetség elmúlt években publikált adatai szerint.

A nyár legnépszerűbbjei a strandjátékok, a medencék, a labdák, a biciklik, a trambulinok, a homokozós játékok és a hinta. A rosszabb időjárásra felkészülve a társasjátékok, a kártyák és a legók fogynak.

A gyerekek nyári szórakoztatása azonban nem csak játékokban mérhető, a felmérés kitért a nyári táborozási költségekre is. A táborokra a szülők kétharmada 20–40 ezer forint között költ, a fennmaradó egyharmad pedig 20 ezer forintnál kevesebbet. A családok harmada két tábort is megengedhet a gyerekének. A lista élén a sport- (50 százalék), az alkotó- (32 százalék) és az erdei táborok (15 százalék) állnak. Ezeket követik a hittan-, a nyelvi és a zenetáborok.

A zsebpénz egy napra minden második gyereknél 1000 forintnál kevesebb, egyharmaduknál 1000–3000 forint. A legtehetősebb 10 százalék napi 3000–5000 forintot ad a gyerekeknek –ismertette a Regio adatait Gyaraki Dávid marketingvezető.

Senkit ne érjen meglepetés: a nyár slágere a fidget spinner, amelyből pár hét alatt csaknem húszezer darabot adtak el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.