Továbbra is meghatározó szerepet tölt be az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a jégkrémek értékesítése – derült ki a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A jégkrémpiac mérete meghaladja a 26 milliárd forintot, ezzel a piackutató által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti top 20 terméke közé tartozik.
A lap azt írja, értékét tekintve stagnált, a mennyiség szempontjából pedig 5 százalékkal csökkent a jégkrémek kiskereskedelmi eladása 2016. május és 2017. április között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A Nielsen kiemelte, hogy az időjárás döntő szerepet játszik a trendekben: a 2015-ös melegebb nyár elősegítette a kategória két számjegyű növekedését, a tavalyi hűvösebb, esősebb időszak pedig nem kedvezett a kereskedelemnek.
A legnépszerűbbnek a dobozos és a vödrös jégkrémek bizonyultak, az értékesítés 56 százalékát ez a két kiszerelés teszi ki, részarányuk 2 százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Eközben 1-1 százalékponttal nőtt a pálcikás és tölcséres jégkrémekre eső hányad, előbbi 32, utóbbi 8 százalékon áll.
A leginkább kedvelt íz változatlanul a vanília 16 százalékos értékbeli részesedéssel, ezt követi a csokoládé 9 százalékkal, majd az eper következik – olvasható a Világgazdaság cikkében.