Jégkrémpiac: továbbra is a vanília és a csoki a kedvenc

A dobozos és a vödrös kiszerelés a legnépszerűbb.

MN
2017. 06. 09. 6:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is meghatározó szerepet tölt be az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a jégkrémek értékesítése – derült ki a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A jégkrémpiac mérete meghaladja a 26 milliárd forintot, ezzel a piackutató által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti top 20 terméke közé tartozik.

A lap azt írja, értékét tekintve stagnált, a mennyiség szempontjából pedig 5 százalékkal csökkent a jégkrémek kiskereskedelmi eladása 2016. május és 2017. április között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

A Nielsen kiemelte, hogy az időjárás döntő szerepet játszik a trendekben: a 2015-ös melegebb nyár elősegítette a kategória két számjegyű növekedését, a tavalyi hűvösebb, esősebb időszak pedig nem kedvezett a kereskedelemnek.

A legnépszerűbbnek a dobozos és a vödrös jégkrémek bizonyultak, az értékesítés 56 százalékát ez a két kiszerelés teszi ki, részarányuk 2 százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Eközben 1-1 százalékponttal nőtt a pálcikás és tölcséres jégkrémekre eső hányad, előbbi 32, utóbbi 8 százalékon áll.

A leginkább kedvelt íz változatlanul a vanília 16 százalékos értékbeli részesedéssel, ezt követi a csokoládé 9 százalékkal, majd az eper következik – olvasható a Világgazdaság cikkében.

 

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.