Hamarosan egyszerűbb és gyorsabb lesz a bankszámlák megszüntetése, mert a hét végétől hatályba lépő új pénzforgalmi törvény számos, az ügyfelek számára kedvező változtatást tartalmaz. A legfontosabb módosítás az, hogy a számlanyitástól számítva a korábbi egy év helyett már hat hónap után díjmentesen szüntethető meg a bankszámla. Az Azénpénzem.hu pénzügyi szakportál az esemény kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogy a lehetőség ugyan valóban létezik, azonban ennek ellenére sokan maradnak régi bankjuknál, még ha akadna is kedvezőbb számlavezetési lehetőség más pénzintézetnél.
Egyfajta röghöz kötésként működhet például, ha valaki folyószámlahitelt vesz fel a bankjától. Erre jellemzően akkor kerül sor, ha az ügyfél tovább nyújtózkodik, mint ameddig a takarója ér. Vagyis minden hónapban többet költ, mint amennyi a számlára utalt fizetés összege, s a különbözetet folyószámlahitellel pótolja. Ezért, ameddig utol nem éri magát, nem tud új bankszámlát nyitni, még ha annak számlavezetési feltételei kedvezőbbek is lennének számára. Ezt igazolja a GfK kutatóintézet egy korábbi felmérése, amely szerint azon ügyfelek között, akik bankváltásban gondolkodnak, feleakkora a folyószámlahitelesek aránya, mint az összes banki ügyfél között. A konkrét számok alapján a váltásban gondolkodók között 5,6 százalékos a folyószámlahitelt törlesztők aránya, míg az átlagos banki ügyfél esetén ez a szám 10,4 százalék.
Azok számára azonban, akik nem kötődnek ilyen módon a bankjukhoz, jó hír, hogy amennyiben a bankszámlaszerződés módosításakor valamelyik banki szolgáltatás megszüntetéséről van szó, a feleknek el kell számolniuk egymással. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ha például hónap közben szűnik meg a bankszámla, akkor a bank nem számolhatja föl a teljes havidíjat, hanem annak csak időarányos részét. Fontos változás még, hogy ebben az esetben semmiféle külön költséget vagy díjat nem számíthat fel a számlatulajdonosnak. A bankszámlaváltásnál azonban óvatosnak kell lenni az ügyfélnek, mert előfordulhat, hogy a banki ügyintézőtől nem kap minden részletre kiterjedő tájékoztatást az ügyfél. Előfordulhat, hogy csak a konstrukció pozitívumait sorolja a bank munkatársa, az esetleges kedvezőtlen költségelemekről hallgat.