Hivatalosan is benyújtotta engedélykérelmét a General Motors (GM) amerikai autógyártó konszern az első önvezető autójára, amely a tervek szerint 2019-ben már közlekedhetne az utakon. A Cruise AV – az elektromos hajtású Chevrolet Bolt EV önvezető verziója – kifejezetten a kereskedelmi személyszállítás, vagyis taxizás céljára készül majd, és teljesen kizárja az emberi tényezőt a vezetésből.
Az autóban nem lesz se kormány, se gáz- vagy fékpedál, így az utas még akkor sem avatkozhat be a vezetésbe, ha akarna, vagy épp vészhelyzet miatt szükségesnek látná. A mozgásukban korlátozottak számára az ajtók is maguktól nyílnak és záródnak majd, illetve a látássérültek kedvéért teljes hangvezérlése lesz a járműnek. A vállalat elnöke, Dan Ammann egyszerűen szükségtelennek nevezte a kézi vezérlés hagyományos eszközeit.
A GM nem az első cég, amely tervbe vette az úgynevezett robottaxik gyártását. Az Uber vagy a Waymo (a Google anyacége, az Alphabet Inc. leányvállalata) már tesztelik az önvezető autókat, igaz, még csak szűk körben. A Ford kedden jelentette be, hogy a Postmates partnereként önvezető autókat gyártana áruszállítási feladatok ellátására.
Ahhoz, hogy a GM engedélyt kapjon, 16 ponton kell módosítani a szövetségi járműbiztonsági szabályokat, például azért, mert kormánykerék hiányában nem lehet oda helyezni a kötelező légzsákot. Hét amerikai állam már engedélyezte az önvezető autókat, de vannak olyanok, amelyek előírják, hogy az autonóm autóban is ülnie kell valakinek, akinek van jogosítványa. A GM azon dolgozik, hogy ezeket a szabályozásokat megváltoztassa.