Egyre csak nő a kínai konténerek forgalma

A Kína és Európa közötti vasúti szállítás ötven százalékkal nőtt az első fél évben, különösen a május volt erős, amely minden idők legnagyobb forgalmát hozta.

2021. 08. 12. 6:30
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Annak érdekében, hogy megbirkózzanak a növekvő számú konténerrel, az eurázsiai régió vasúti logisztikai vállalatai tovább növelik a szállítási kapacitást, fejlesztik a digitális szolgáltatásokat nyújtó technológiákat, és biztosítják a megfizethető szállítási árakat – mondta Alekszej Grom, a United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) vezérigazgatója egy interjúban. A XinhuaNet.com által közölt beszélgetésben azt mondta, hogy 

 

az orosz, a kazahsztáni és a fehérorosz vasutak közös irányítása alatt álló UTLC ERA adatai szerint 2021 első felében összesen 336 500 TEU-t (szabványos méretű konténert) szállítottak, amely mintegy 50 százalékos növekedést mutat az előző év azonos időszakához képest. 

 

Idén májusban a havi szállítási mennyiség elérte a 61 500 TEU -t, ami rekordteljesítmény az egy hónap alatt továbbított konténereket nézve a társaság megalakulása óta.

 

Kínai konténerek, úton a BILK budapesti cargoterminálra Foto: Magyar Nemzet archiv

 

– Arra számítunk, hogy az idei éves szállítási mennyiség megközelíti a 700 ezer TEU-t, ami új éves rekordot eredményezhet. Ugyanakkor a szállítási sebesség, a versenyképesség, a megbízhatóság és a biztonság fenntartása is nagyon fontos – magyarázta Grom. A cég közlése szerint 

 

a konténerekben elektronikai és gépipari termékek, valamint autóalkatrészek utaznak, ezek adták a Kína és Európa között szállított áruk 80 százalékát. Az orvosi és egészségügyi termékek mennyisége is erős növekedési lendületet mutatott.

Alekszej Grom elmondta, hogy az e-kereskedelem fejlődése pozitív szerepet játszik a Kína és Európa közötti teheráru-forgalom növekedésében. Az e-kereskedelem működési modellje gyorsabb áruszállítást igényel, ami nagyon ígéretes terület, a vállalat jelenleg erre összpontosít, és tovább fogja fejleszteni szolgáltatásait. Annak érdekében, hogy megbirkózzon a Kína–Európa között közlekedő vonatok egyre növekvő számával, a vállalat számos intézkedést hozott, például meghosszabbította a tehervonatok hosszát, és új konténerterminálokat fejlesztett ki. Grom szerint a vasúti közlekedés megbízhatósága és biztonsága a koronavírus-járvány idején mutatkozott meg igazán. Számos Európában és Kínában kereskedő vállalat számára a vasúti szállítás a tengeri és közúti szállítás életképes alternatívájává vált.

 

Oroszországon át Budapestre 

 

Az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) orosz leányvállalata, a Rail Cargo Logistics-RUS több mint hatvan szakemberrel azt tervezi, hogy a közeljövőben növeli a vonatok számát Hszianból (Kína) és néhány más kínai városból a budapesti BILK logisztikai központba, ahonnan a rakományt elosztják és továbbszállítják az európai városokba. Oroszország kétszázszor akkora területtel, mint Ausztria, két kontinenst ölel fel. Az ÖBB Rail Cargo Group oroszországi cége arra törekszik, hogy a nyugat-európai gazdasági központokat az ázsiai régiókkal kösse össze.

 

(A borítókép forrása: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.