Nagymértékben nőtt a magyar vállalkozások termelékenysége

A nagy növekedésű vállalkozásokat célozza a kkv-stratégia kiemelkedő elemének tartott Magyar Multi Program (MMP) – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára szerdán, Kecskeméten.

Forrás: MTI2020. 02. 19. 12:09
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szepesi Balázs, a minisztérium, az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. és a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kis- és középvállalkozásoknak szóló tájékoztató rendezvényén azt mondta: a program a nagy növekedési potenciállal bíró, innovatív és exportképes termékeket, illetve szolgáltatásokat előállító kkv-k megerősítését tűzte ki célul.

Szólt arról, hogy a magyar vállalkozások termelékenysége nagymértékben nőtt az elmúlt időszakban.

A ma Magyarországon tapasztalható jólét egyértelműen visszavezethető arra, hogy a magyar vállalkozások – köztük a magyar kis-és középvállalkozások is – nagyon sikeresen tudták a teljesítményüket javítani – fűzte hozzá.

Szepesi Balázs azt mondta: korszakváltás történik a magyar gazdaságban, ennek kell megfelelni, és ennek érdekében fogalmazta meg a kormány az új kkv stratégiáját.

- A jelen növekedési bajnokainak, a jövő magyar multijainak kínál partnerséget – mondta a programról. A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy 2020. március 5-én indul el az előminősítés és a regisztráció az MMP második körében.

Várhatóan mintegy 50 kkv kerülhet be a programba – tette hozzá. Hozzátette: szigorúak a jelentkezés feltételei. Ezek közé sorolta, hogy a legalább négy lezárt üzleti évvel rendelkező mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak legalább öt alkalmazottja legyen, és minimum 100 millió forint nettó árbevétellel rendelkezzen.

Az árbevétel mellett a középvállalatok esetében 20 százalékos átlagos éves növekedést kell felmutatni meghatározott időszakban, mikro- és kisvállalkozásoknak 100 százalékos éves növekedést kell teljesíteni. Vagy az export árbevételében 50 százalékos éves növekedést kell felmutatni.

Szepesi Balázs elmondta: a program szakmai támogatást ad a növekedési célok eléréséhez. Támogatják a kiválasztott vállalkozások termék- és szolgáltatásfejlesztési elképzeléseit, márka- és arculatépítését, a külpiacra való kijutását, a humán erőforrást, továbbá stratégiai és pénzügyi tanácsadást biztosítanak számukra. Kiemelte: nem csupán pénzt, hanem hosszú távú partnerséget, konzultációt, a kitörési lehetőségek közös megkeresését kínálják az MMP keretében. A program egy éve indult. A szerdai kecskeméti programismertető egy országos roadshow része, amelynek további állomásai a főváros mellett Székesfehérvár és Debrecen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.