Online térbe költöznek a magyar divat- és dizájntermékek

December 1-jétől várja a hazai divat- és dizájntermékek iránt érdeklődő vásárlókat a Magyar Divat & Design Ügynökség Budapest Select Concept Store nevezetű webshopja. A platform elindításával az ügynökség a világjárvány miatt megváltozott fogyasztói szokásokhoz igazodva, illetve a hazai iparági szereplők által megfogalmazott igényekre reagálva nyújt online értékesítési lehetőséget a magyar márkáknak. Az egyedi termékeknek és a széles kínálatnak köszönhetően mindenki megtalálhatja a neki megfelelő darabot, amelynek megvásárlásával támogatni tudja a hazai tervezőket.

Magyar Nemzet
2020. 12. 16. 19:30
null
A Budapest Select Concept Store kínálatából. Fotó: MDDÜ
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világjárvány által előidézett gazdasági helyzetben a megváltozott fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás a versenyképesség kulcsa. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) az e-kereskedelem tovább erősödő térnyerésére reagálva létrehozta a Budapest Select Concept Store webshopot, hogy platformot biztosítson a hazai márkák termékeinek, és ezáltal értékesítési lehetőséghez juttassa őket olyan időszakban, amikor a személyes eladások erőteljesen visszaszorultak. A hazai divat- és dizájnipar integratív koordinációs szervezeteként az MDDÜ kötelességének érzi, hogy nehéz időkben is támogatást nyújtson az iparági szereplőknek, így a megváltozott gazdasági helyzetben tett lépései között fontos a hazai divat- és dizájnvállalatok értékesítési folyamatainak elősegítése. A platform célja, hogy a nyílt pályázat során, a szakmai zsűri által kiválasztott divat- és dizájnmárkák széles körű online láthatóságot kapjanak. A webshop segítségével elérhetik a vásárlóerőt jelentő célcsoportot, azaz a termékeik iránt érdeklődő fogyasztókat, ezáltal növelhetik a vállalkozásuk bevételét – olvasható az MDDÜ közleményében.

A Budapest Select Concept Store kínálatából – Fotó: MDDÜ

Az ügynökség tavasszal kérdőíves kutatással és az iparági szereplőkkel folytatott egyeztetések során mérte fel a világjárvány ágazatra gyakorolt hatását.

A szakma visszajelzéseiből kiderült, hogy a legtöbben a keresletcsökkenést élték meg a legnagyobb kihívásként, a fogyasztói szokások változásával pedig nagymértékű igény mutatkozott egy online értékesítési felület létrehozására.

Az MDDÜ a webshop megvalósításával átvállalja a márkák digitalizációs fejlesztési terheit, ezzel enyhíti a pandémia kedvezőtlen hatásait. Az offline értékesítési lehetőséggel nem rendelkező márkák termékei így felkerülnek a virtuális térbe, így elérhetik a fogyasztókat. A keresletcsökkenés mérséklésén túl az omnichannel értékesítési stratégia előmozdítja a digitális átalakulást a szektorban, amely hosszú távon erősíti a vállalkozások ellenálló képességét.

A hazai márkák nemzetközi promotálása céljából az MDDÜ 2018-ban hozta létre a Budapest Select ernyőmárkát, hogy a tervezők egységes kommunikáció által, de saját arculati elemeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak, elismertté és sikeressé váljanak.

A webshop kihangsúlyozza és láthatóvá teszi a bennük rejlő értékeket a divat és dizájn iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönség számára. Az oldalon maszkokon, pólókon és kabátokon kívül egyedi lámpák és bútorok széles skálája is megtalálható. A platform a magyar divat- és dizájnmárkák ismertségének növelésén túl ahhoz is hozzájárul, hogy a márkák személyes történeteit megismerve erősebb kapcsolat alakuljon ki a fogyasztók és a brandek között. Bár a termékek megrendelése a webshopokhoz hasonló működési elvek mentén történik, a darabok egyedileg készülnek, így azoknak a vásárlóknak, akik hazai termékek mellett döntenek karácsonyi ajándék gyanánt, érdemes időben szétnézni az oldalon.

A Budapest Select Concept Store kínálatából – Fotó: MDDÜ

– A Budapest Select Concept Store megvalósításával szeretnénk előtérbe helyezni a magyar márkákat mind a hazai, mind a nemzetközi közönség számára – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. Hozzátette: a tudatosan magyar termékeket kereső vásárlók így egy központi helyről válogathatnak az egyedi divat- és dizájnalkotások közül. – Igyekeztünk úgy összeállítani a kínálatot, hogy magasabb és alacsonyabb árkategóriájú termékek is helyet kapjanak, így mindenki a neki leginkább megfelelő darabot választhatja, aminek a megvásárlásával hazai tervezőket támogat – emelte ki Bata-Jakab Zsófia.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.