Világszerte átrendeződik a turisztikai ágazat

2019. 11. 09. 10:14
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Itthon és világszerte meglátszik a hivatásos utazásszervezési és közvetítési piacon, hogy változnak az utazási szokások. Ma egyre jellemzőbb, hogy az emberek többsége önállóan szervezi meg a külföldi kirándulását a repülőjegy foglalásától a szállás kiválasztásáig – az interneten keresztül. Szobát tipikusan az úgynevezett összehasonlító, listázó oldalakon választanak az utazók, amelyeken összegyűjtve szerepel az összes aktuális kínálat egy adott térségben.

Az újszerű szokásokhoz igazodnak a szolgáltatók is. Nemrégiben a legnagyobb hazai közvetítő oldal, a Szállás.hu közölte, hogy megvásárolta a több mint tízéves, csehországi központú Hotel.cz cégcsoportot, így a helyi turisztikai piac egyik legerősebb szereplőjének tulajdonosává vált. Tegnap pedig az európai szinten piacvezetőnek számító Invia.hu utazásközvetítő portál adta hírül, hogy folytatja intenzív hálózatbővítését a magyar piacon, ahol jelenleg két fővárosi és 28 vidéki irodával rendelkeznek. – Míg a külföldre irányuló turizmus forgalmában a szektor szereplői idén átlagosan 15 százalékos növekedéssel számolnak a múlt évhez képest, addig a franchise partnereink 47 százalékos bővülést értek el – közölték.

A külföldi utazási kínálatban is egyre inkább teret nyernek az interneten jelen lévő turisztikai vállalatok. A szemfülesebbek ráadásul nem bízzák a véletlenre: már bejáratott, váratlanul megüresedő piaci réseket töltenek be. A Thomas Cook brit vállalatcsoport nagy vihart kavaró csődje után például az utazási iroda patinás márkaneve a kínai Fosun konszern birtokába kerül, amely erre alapozva építené ki turisztikai üzletágát az online világban is.

Nem hagyják magukat a hagyományos irodák sem, a Turizmus.com információi szerint az ugyancsak bedőlt német vonalon a Thomas Cook hétszáz irodája mostanra már tulajdonost váltott, több száz franchise-tagot a versenytársak igyekeznek átcsábítani magukhoz. Időközben új tulajdonoshoz kerültek a skandináv leánycégek is, a korábban a konszernhez tartozó légitársaságot és az utazás­szervezőt a Strawberry-csoport és két magánbefektető vette meg, látva a jövőt a folyamatosan bővülő egyéni utazási piacon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.