Leálltak a dohányzással a britek a koronavírus miatt

Tavaly a hatvanmilliós Nagy-Britanniában a lakosság több mint 11 százaléka számított rendszeres dohányosnak.

Bendarzsevszkij Anton
2020. 07. 16. 12:40
Forrás: pexels.com
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint egymillió brit állampolgár szokhatott le a dohányzásról a Covid–19-járvány miatti karantén időszaka alatt, derül ki az Action on Smoking and Health (ASH) közhasznú szervezet adataiból. A felmérést a YouGov közvélemény-kutató intézet készítette április és június között az ASH megbízásából. A válaszadók 41 százaléka attól tartott, hogy a dohányzás a koronavírus szövődményeihez vezethet, ezért döntött a leszokás mellett. A koronavírus nagyobb motivációt adhatott a dohányzás abbahagyásához, mint bármi más az elmúlt évtizedek során, jegyzi meg a BBC.

A dohányzási szokások átalakulásához a brit kormánynak a koronavírus veszélyeiről szóló kampánya is vezethetett, amelyben hangsúlyozták: a dohányzók kiemelt kockázati csoportot alkotnak. A felmérés szerint a leszokás másik leggyakoribb oka volt, hogy a karantén miatt a válaszadók nehezebben tudtak hozzáférni a dohánytermékekhez.

– Több mint egymillió dohányos le tudott szokni, amióta a Covid–19 elérte Nagy-Britanniát, de több millióan tovább dohányoznak – közölte az ASH vezetője, Deborah Arnott.

 

Tavaly a hatvanmilliós Nagy-Britanniában a lakosság több mint 11 százaléka, hétmillió ember számított rendszeres dohányosnak. Az országban több mint 45 ezer ember vesztette életét a Covid–19 miatt, és közel háromszázezren betegedtek meg a kórban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.