Greta Thunberg többször keveredett már ellentmondásba saját elveivel. A legutóbbi eset az volt, amikor a svéd klímaceleb (mindenféle végzettség nélkül) egy napig főszerkesztő volt egy svéd napilapnál, a Dagens Nyheternél. Itt a probléma nemcsak az volt, hogy a lapnak naponta több százezer nyomtatott példánya jelenik meg, ami szennyezi a környezetet, és erdőket irtanak ki miatta, hanem az is, hogy Greta felügyelete alatt hatalmas BMW reklám jelent meg az újságban.
Ezzel kapcsolatban Greta azt állította, hogy nem beszéltek meg vele mindent, be volt határolva a munkája. A lap szerkesztői menedzsere szerint viszont Greta látta az összes hirdetést, mielőtt azok a lapba kerültek.
Nem ez volt az első alkalom, amikor a klímaceleb kamuzott. Tavaly decemberben Németországban utazott a Deutsche Bahn egyik járatán, ahonnan egy képet posztolt. Ezen az volt látható, ahogy Greta számtalan csomaggal ül a földön, kommentárként pedig arról értekezett, hogy mennyire tömve vannak a németországi vonatok.
A bejegyzésre reagálva a Deutsche Bahn kiadott egy közleményt, amiben arról adtak hírt, hogy azon dolgoznak, hogy még több járatot tudjanak indítani. Rámutattak, hogy a szóban forgó vonat teljesen környezetbarát utat tett meg, mert végig elektromos árammal ment.
Hamar rájöttek, hogy az aktivista tulajdonképpen hazudott a posztjával, mert kiderült, hogy valójában foglalt helye volt az első osztályon. A cég szerint akkor lett volna a valóságot tükröző Greta bejegyzése, ha arról számol be, hogy milyen barátságos és kompetens volt a személyzet, amelyik kiszolgálta őt az első osztályon.
Németországi utazása előtt nem sokkal egyébként Greta átszelte az Atlanti-óceánt is, az Egyesült Államokból indulva Európába. Útját egy katamaránon tette meg, amire szintén nagyon büszke volt. Mint kiderült, a hajóval is melléfogott a kamasz. Erre Kopár István háromszoros földkerülő tengeri vitorlázó mutatott rá a V4NA-nak egy interjúban.
Kopár szerint hatalmas karbonlábnyoma van a Gretát szállító katamarán gyártásának. A vitorlázó arra is rámutatott, hogy ezek a karbonszálból készült hajók egy adott verseny előírásai szerint készülnek, és ha nem válnak be, dobják is őket a szemétbe.