Ne kelljen többet Shakespeare-ről tanítaniuk, követelik egyes tanárok a Disrupt Texts nevű tanári kezdeményezés égisze alatt. Az elképzelés mögé egyre több amerikai oktató sorakozik fel.
Az alapító, Lorena German szerint ez a fehér felsőbbrendűségről és a kolonizációról szól. Szerinte nem lehet felelősségteljesen Shakespeare-t tanítani az iskolákban úgy, hogy közben nem rombolják az emberek fejlődését.
A Disrupt Textsnek ajánlása is van arra, hogy a gyerekeknek milyen könyveket kellene olvasniuk. Ezek között klasszikusok nem találhatók meg, de szerepel például az Antirasszista bébi. A kezdeményezés oldalán egyébként azt lehet olvasni, hogy nem támogatják a cenzúrát és egyes könyvek betiltását.
Egy másik tanár szerint Shakespeare művei tele vannak problémás és idejüket múlt elvekkel. Amanda McGregor ezekre példának hozta fel a nőgyűlöletet, a rasszizmust, a homofóbiát, az osztályok közötti diszkriminációt és az antiszemitizmust.
Jeffrey Austin, a michigani Writing Center vezetője szerint semmi olyannal nem lehet gazdagodni Shakespeare írásaiból, amivel ne lehetne más művekből. Ő arról is beszélt, hogy Shakespeare-t mindenki egyedüli géniusznak tekinti, azonban szerinte minden kultúrának vannak kiemelkedő szerzői, akiket mégsem kötelező tanítani az iskolákban.
Az egyik oktató ötlete szerint pedig Shakespeare művei helyett olyanokat kellene előtérbe helyezni, amelyek jobban reprezentálják például a fekete bőrű és hispán diákokat. Liz Matthews szerint az új könyvekkel jobban tudnának azonosulni a diákok. Szerinte fontos, hogy képviselve érezzék magukat – olvasható a V4NA Hírügynökség cikkében.