Vasárnap hajnalban hosszú sorok kígyóztak a London Stansted repülőtér terminálja előtt, miután egy súlyos informatikai probléma jelentős fennakadásokat okozott a repülőtér működésében – számol be róla a BBC.

A repülőtér hivatalos X-oldalán reggel 6.20-kor közzétett közlemény szerint az informatikai hiba több létfontosságú rendszert is érintett, beleértve a check-int, a poggyászkezelést és a biztonsági ellenőrzést. Bár a problémát időközben sikerült elhárítani, a repülőtér figyelmeztetett, hogy egyes járatok érkezése és indulása továbbra is késhet.
Egy névtelenséget kérő utas beszámolója szerint már hajnali 4.45-kor megérkezett a repülőtérre, de a sorban állók tömege ekkor már az épület bejáratán kívülre nyúlt.
Beszéltem egy nővel, aki már egy órája várakozott, és még mindig messze voltunk a bejárattól. A biztonsági ellenőrzéshez vezető sor az ajtón kívül, a sarkon túl kanyargott
– mesélte a pórul járt utas, aki több mint két óra várakozás után végül feladta, mivel görögországi járata már a beszállási fázisban volt, és tájékoztatták, hogy a gép az utasok egy részének hátrahagyásával fog felszállni.
A repülőtér közleményében jelezte, hogy mérnökök dolgoznak a rendszerek teljes helyreállításán. A helyi idő szerint reggel nyolc órakor frissített bejegyzésükben azonban még mindig azt közölték, hogy egyes járatok továbbra is késhetnek.
A Stansted repülőtér elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségekért, és arra kérte őket, hogy maradjanak kapcsolatban légitársaságukkal az esetleges változásokkal kapcsolatban.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pixabay)