Április végére az Egyesült Államok partjainál egy korábban soha nem látott flotta torlódott fel: több mint hetven nagy olajszállító tankerhajó várt a kikötőknél, vagy egyszerűen hetek óta a tengeren vesztegelt. Mindez az elmúlt két hónap eseményeinek az eredménye – a világszerte kirobbant Covid-19-járvány megakasztotta a termelést és a fogyasztást is, ami rányomta a bélyegét az olajpiac egészére. Ebben az évszázadban nem voltak még ennyire alacsonyak az olajárak, mint most, a kereslet visszaesése pedig a 2008-2009-es pénzügyi válság idején mért szintet is alulmúlta.
A világ legnagyobb olajtermelői azonban nem hagytak fel a termeléssel, sőt épp ellenkezőleg: egy márciusban – a Kőolaj-exportáló Országok Szervezete (OPEC) és Oroszország között – meghiúsult egyezség miatt Szaúd-Arábia tovább növelte az olajkitermelést. Így kőolajból egyszerűen túl sok lett, a világ tárolói pedig szép lassan kezdtek megtelni. A Goldman Sachs pénzügyi csoport 4,4 milliárd hordóra becsüli világszinten a tárolókapacitásokat – amíg április első napjaira a cég szerint ezek már 65 százalékban voltak feltöltve, április végére a kőolaj szintje a tárolókban már a 90 százalékot is elérte. Így egyes elemzők szerint három-négy héten belül egyszerűen nem lesz hová tenni az olajat, és az olajpiac még az eddiginél is komolyabb válságba kerül. Ezen valamelyest javított az olajtermelő országok áprilisi megegyezése, amelynek alapján május 1-jétől napi 9,7 millió hordóval csökkentették a termelést, de valójában ez sem oldotta meg a túltermelés problémáját.
A lehetőségek beszűkülésével az olajtermelők új tárolási alternatívák után néztek: barlangok, nem használt olajvezetékek vagy vasúti tartálykocsik is látókörükbe kerültek. Újabban egyre inkább terjed a nagy olajszállító hajók használata. Az úgynevezett szupertankerek a világ legnagyobb, ember alkotta szállítószerkezetei. Egy ilyen hajó akár közel fél kilométeres hosszúságot is elérhet, és kétmillió hordó olaj szállítására képes. Világszerte mintegy nyolcszáz ilyen hajó készült, és a Bloomberg szerint ebből jelenleg legalább százat tárolásra használnak, de május végére ez a szám megduplázódhat.