A mezei néző többnyire azért megy színházba, mert szórakozni akar, főleg ha az adott darabot egyrészt vígjátékként hirdetik, másrészt ha az adott darab alapjául szolgáló 1953-as filmen már jó néhányszor, ha nem is kacagta halálra magát, de jól szórakozott, és ha úgy nőtt fel, hogy a zenés mulatozásba torkolló családi összejöveteleken mindig felcsendült az Egy Duna-parti csónakházban (ahol köztudottan „nagy a jókedv mindennap”).
Ha a mezei néző nem látta, de hallott róla, hogy 1975-ben Ascher Tamás már megrendezte Kaposvárott az Állami áruházat, és annak következő évben a budapesti vendégjátékán a rendőrségnek is jutott szerep, akkor érti, hogy miért „jut szerep” Ascher Tamásnak is a Kecskeméti Katona József Színház Benkó Bence és Fábián Péter (a fiatal és független K2 társulat vezetői) rendezte előadásában.
A mezei néző is megszokta, hogy bár ő többnyire csak szórakozni szeretne, a rendezők viszont a fejükbe veszik, hogy neki gondolkodnia is kell, sőt kötelességüknek érzik, hogy neveljék vagy legalábbis felhívják a figyelmét arra, amit amúgy is tudunk, hogy nincsen új a nap alatt, és ha akarjuk, ha nem, mindent lehet úgy tálalni, hogy legyen aktuálpolitikai kicsengése. A kérdés csak az, hogy mennyire vagyunk vevők harminc évvel a rendszerváltozás után a kettős beszédre, mennyire működik és mekkora bátorság kell hozzá ebben az állandóan megkérdőjelezett, amúgy fene nagy demokráciában.
Nem sok szellemességet találok abban, hogy narrátorként jelen van a film rendezője, Gertler, akinek keresztneve történetesen Viktor, és a darabban sokszor elkurjantják magukat az áruháznak amúgy „a minisztérium zászlajáért” versenyző dolgozói, hogy „Szabadság, Viktor bácsi!”, és akkor sem fagy meg a levegő, amikor az idős könyvelő, Glauziusz bácsi arról énekel, hogy a következő generációnak talán jobb lesz, mert bármennyire is tejben és vajban fürdene, az ember arra vágyik és törekszik, hogy az utódai aranyló mézet csorgathassanak magukra. Értjük mi az iróniát, és a széksorokat figyelő bőrkabátos ávóslegények jelenlétét is tudjuk hová tenni, csak éppen fáraszt már bennünket. Azt viszont a többség nem díjazta, hogy a megfáradt könyvelő könnyes monológja közben a próbababák ágyékára vetítik sorban az ország hajdani és jelenlegi vezetőinek arcát, és kifejezetten gusztustalannak ítéltük meg sokan az utolsó pár másodperces állóképet.